تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 3 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 5 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

خودخواه بودن را تمرین کنیم

1393/4/24 13:54
نویسنده : مامان شادی
1,917 بازدید
اشتراک گذاری

مدتهاست تمرین خودخواهی میکنم ولی نتونستم خودخواه خوبی باشم

شما هستید؟

 

линеечка из роз

مادر، همه جوره اش خوب است، ولی مادرهای خودخواه بهترند. آن مادرها که دلشان،

بندِ دل بچه هایشان نیست، با دوستهایشان می روند سفر،

به ناخن هایشان لاک می زنند، مانیکور و پدیکور میکنند، 

می روند باشگاه ورزشی و اندامشان را روی فرم نگه می دارند؛

آن مادرها که از ته دل می خندند، بازیگوشند، عشوه گری می کنند،

که همانقدر که مادرند، معشوق و همسر وکودک هم هستند. 
 

مادرهایی که بچه ها را قال می گذارند و با پدرها یواشکی بیرون می زنند

برای یک شام دونفره، آن ها که وقتی فرزندشان دیر می کند،

به جای آماده شدن برای زنگ زدن به پلیس و سرزدن به

اورژانس بیمارستان ها،خوشدلانه می گویند:« بی خبری خوش خبریه!»

مادرهایی که یک عمر، با یک بشقاب غذا و یک دیگ پر از دلشوره،

دنبال بچه هایشان راه نمی افتند و بعدها با گفتن این جمله،

یک دنیا احساس گناه را بر سر آنها آوار نمی کنند که:

«من همه زندگیم رو به پای شماها ریختم!» 

 

مادرهایی که علایق شخصی خودشان را دارند، کتاب می خوانند،

نقاشی می کنند، ساز می زنند و در کهنسالی، آنقدر دوست و آشنا

و تفریح برای خودشان دست و پا کرده اند که سرشار از بغض و

انتظار در چاردیواری غمبار خانه ننشینند و دقیقه های تنهایی و ملال را

با گله از بی مهری فرزندان رَج نزنند.... آن مادرهای کمیابی که «زندگی» می کنند

و می گذارند بچه هایشان هم «زندگی» کنند،

نفس بکشند، تجربه کنند، زمین بخورند و آنها، جای دلواپسی و سرزنش،

با عشق، با چشمهایی که مشتاقانه می درخشند، تلاش برای

برخاستن و باز افتان و خیزان به راه افتادن شان را، از دور نظاره

می کنند؛ چرا که ایمان دارند «زندگی»،

این قشنگ ترین هدیه ای که به فرزندانشان بخشیده اند،

بی هیچ نیازی به دلواپسی آنها، بی هیچ نیازی به قربانی شدن شان،

سخاوتمند و آزاد، در وجود این 

ماجراجویان کوچک، به رشد و بالندگی اش ادامه می دهد.

پسندها (10)

نظرات (12)

مهسا مامان نویان
24 تیر 93 14:42
فوق العاده بود شادی جون ای کاش بتونیم
fafa
25 تیر 93 2:39
میدونی گاهی اوقات میخوایم خیلییییییی مادر باشیم تو مادر بودن افراط میکنیم سخت میگیریم و سخت میبینیم به نظرتون اشکالی داره منی که هنوز 3 ماهه مادر شدم اینجوری باشم؟ یا بعد هی دوستا و آشناها میخوان تیکه بندازن؟ اجازه دارم مطلبتونو کپی کنم با قید اسم وبتون؟
مامان شادی
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم اشکالی نداره فقط مطالب اشپزی رو کپی نکنید لطفا
مامانی فاطمه
25 تیر 93 8:05
واقعا گل گفتی چقدر خوشبحالشونه مادرهایی که اینطوری هستند ما که نه خودمون اینطوری هستیم نه مامانهامون اینطوری بودن من که از همون زمان که باردار بودم هروقت به مامانم میگفتم مامان کی دیگه خیالم راحت میشه واز این استرسها دور میشم میگفت مادر که شدی تا توی گور هم خیالت از بابت بچه هات راحت نمیشه خصوصی
مامان آیسو وآیسا
25 تیر 93 15:58
شادی نازنیییینم چقدر برای این گفته هات شاهد عینی دارم اطرافم بااینکه نمیدونن بچه چه کرد کجارفت با کی رفت چی خورد یا نخورد خیلی خوش شانسن وبچه هاشون میپرستنشون خیلی نوشتهات قشنگ بود منم گاهی میخوام ولی نمیتونم نمیدونم مشکل از منه یا از غریزه مادرانه ام که خیلی فدایی میکنم خودم را
مامان و باباي هيرادجون
25 تیر 93 21:17
مامان شادی بابت راهنمایی هات ممنووووووووووووووووون
مامان و باباي هيرادجون
25 تیر 93 21:18
واقعا این مطلب که گذاشتی حقیقته و یه واقعیت
مریم(مامان کیان)
28 تیر 93 18:25
خیلی خوب نوشته بودی شادی جونم ولی مادرای ایرانی زیادم نمیتونن خود خواه باشن من یه وقتایی میخوام این طوری بشم اما مدتش خیلی کمه و دوباره میشم همون مادری که همیشه هستم
حدیث
31 تیر 93 14:04
شادی جونم خیلی وقتا دوست دارم منم یکم که شده اینطور که نوشتی باشم ولی وقتی فکرشو می کنم دوست دارم تو تک تک ثانیه هام همسرم و پسرم رو شریک کنم.فک کنم بیشتر مامانای ایرونی هم مثل من باشن
مامان شادی
پاسخ
ما خودخواههای خوبی نیستیم عزیزم
زهرا مامان ایلیا جون
1 مرداد 93 7:05
عاااااااااااااااااااااااالی نوشتی دوستم
زهرا مامان ایلیا جون
1 مرداد 93 7:05
اسمت تو اینستاگرام چیه فالو کنم
مامان شادی
پاسخ
yummymummy64 توی پست ثابت نوشتم
زهرا مامان ایلیا جون
13 مرداد 93 2:41
خودخواهی بنظرم خوبه اما نه همیشه نه برای فرزند... نه برای همسر.. نه برای پدر و مادر .. اما در مقابل بعضی هاا باید خودخواه بود باید همه چی رو مال خودت بدونی حتی حرفهای دلتو حتی شنیده هاتو حتی نگاهتو اره خود خواه باش خودتو از کسی که ازارت میده بگیر! بزار بزرگترین ضربه ای که میخوره این باشه که دیگه تو رو نداره ......... انوقت اون اسیر و تو ازاد پس گاهی خود خواه باش
مامان
28 شهریور 93 17:00
خیلی زیبا بود خوش بحال اونهایی که واقعا این مدلین.... موفق ترند