تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

کوکوی عدس و سویا

1392/7/9 22:02
نویسنده : مامان شادی
477 بازدید
اشتراک گذاری

از دیروز ظهر اینترنت منطقه ما قطع شد تا همین چند ساعت پیش..برای منی که تقریبا همه کارهام

با نت پیش میره ..از دستور غذاها گرفته تا روانشناسی کودک و خوندن کتابهای آنلاین و حتی در

شرایط بحرانی مثل قفل کودک مایکروفر این چند ساعت یه عمر بود .

از این فرصت بدست آمده بدور از تکنولوژی استفاده کردم و دست به ابتکار غذاهای مامان پز زدم.

تینا توی درس علوم خونده بود که عدس خیلی خاصیت داره و برای هوش خوبه..

صبح که داشت میرفت مدرسه ازم خواست غذایی رو که دوست داره با کمی عدس براش درست

کنم.

من هیپنوتیزم 

آشپزخونه متفکر 

عدس خنثی 

بنده هم این فرصت رو غنیمت شمردم و فکر کردم با عدس چی بپزم که بخوره چون عدس پلو و

عدسی نمی خوره. بعد طبق عادت همیشه رفتم سراغ لپ تاپم که از نت دستور پخت

بگیرم..بوی دماغ سوخته مان تا خانه همسایه رفت.نت همچنان قطع بود. این بود که سلولهای

خاکستری را به کار انداختیم و با این مواد یه عدد کوکوی فرد اعلای عدس و سویا پختیم.

مواد لازم:

سو یا

عدس

سیب زمینی

پیاز

تخم مرغ

سبزی معطر مثل ترخون و مرزه

اصولا در قاموس آشپزی من میزان مواد جایی ندارد.همینجوری چشمی میریزیم. عدس و سویا رو

با هم از صبح خیسوندم..بعد از ظهر با مولینکس چرخ کردم و  یه پیاز و یه سیب زمینی توش رنده

کردم..کمی هم سبزی معطرریختم توشون ..2 تا تخم مرغ زدم ونمک و فلفل و زردچوبه بازم

چشمی ریختم توش..بعد مثل کتلت تویتابه سرخ کردم..

  

 

 

اگه فکر کردید که تینا با اشتهای کامل نشست و این غذا رو خورد سخت در اشتباهید..به منت و

التماس من یه نصفه خورد اونم بدون نون..رایان هم همون اندازه خورد با نون !

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

الناز مامان طاها
9 مهر 92 22:39
واااااایییییی چقدر بده اینقدر زحمت بکشی بعد نخورن
ظاهرش که خوشمزستطعمش خوب بود؟


بله عزیزم خوشمزه است امتحان کنید..تینا بد غذاست
مامان نونا
10 مهر 92 1:29
من این جور مواقع که رایان غذارو نمیخورهبعدبعداز لجم غذارو تا آخرش میخورم


ما مامانها همه اینجوری هستیم عزیزم..عادت کردیم زیادی بچه ها رو بخوریم و کالری اضافه بزنیم تو رگ
مامان پارساجونی
10 مهر 92 10:25
وای که از دست این بد غذایی بچه ها تمام خستگی غذا درست کردن میمون به تن آدم !!!!ولی خیلی خوشمزه واشتهابرانگیزه که تینا جان خاله دیگه تا چه حد عزیزم اقلا یکی کاملشو میخوردی دیگه تو که خودت گفتی اینو مامان درست کنه


تینا کلا دق میده سر غذا
(زهره)مامان فاطمه
10 مهر 92 10:54
منو نگااااااااااااه کن
ساعت 11 سرکارگشنه گشنه



آخ ببخشید عزیزم
(زهره)مامان فاطمه
10 مهر 92 10:55
ای بچه ها جای خاله زهره خالی همه رو بخوره هیچی بهتون نده


نوش جونت عزیزم
مامان آرتین
10 مهر 92 13:10
به به چه غذایی ،دهنم آب افتاد
مامان حنانه زهرا
10 مهر 92 18:53
اخی بیچاره مامانی اینقدزحمت کشید واخرش...
شادی
11 مهر 92 14:11
چه خوشمزه به نظر میاد.


درست کن کدبانو نوش جان
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
12 مهر 92 16:05
به نظر خیلی خوشمزه میاد
مهسا مامان نورا
13 مهر 92 18:26
عزیزم دستت درد نکنه


قربونت عزیزم
مامان ترانه و برنا
15 مهر 92 9:18
دستت درد نکنه دوست جون

فدای شما