تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

بورانی بادمجون با ماست !

1392/8/21 16:40
نویسنده : مامان شادی
672 بازدید
اشتراک گذاری

سر و ته ما شمالیها رو بزنی از یه جاییش خلاصه سیر میزنه بیرون. گیلانیها جونشون به سیر

بسته است..تو همه خونه ها هست ..چون توی همه غذاهای محلی  هست..و هست چون باید

باشه...شمال به خاطر رطوبت بالا از نظر طب سنتی باید سیر مصرف کنن.

حالا فکر کنید این سیر خوش بوی سفره نشین شمال قاطی بشه با بادمجان کبابی و ماست!

چه شود خوشمزه

 

 

 طرز تهیه در ادامه مطلب! 

یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه.عااالی و آسان همین ماست با بادمجون هستش

که برای کسانی که مثل من عاشق طعم بادمجون هستند واقعا معرکه است.امیدوارم

شما هم خوشتون بیاد.

مواد لازم.

بادمجان ۲ عدد

سیر رنده شده ۲ حبه

ماست ۲ لیوان

نمک به مقدار لازم و یا دلار (نمک سبز) 

طرز تهیه.

ابتدا بادمجونها را بشویید و روی شعله قرار دهید تا کباب شوند سپس سریع آنهارا

درون آب سرد قرار دهید تا خیلی راحت پوست آنها گرفته شود.داخل ظرفی قرار داده

با چنگال ریش ریش کنید و سیر رنده شده و نمک را به همراه ماست بدان بیفزایید

بعد از مخلوط شدن درون ظرف مورد نظر ریخته و سرو نمایید.من برای تزیین کمی پودر نعناع توش

ریختم

 

                                                                        نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

الناز مامان طاها
21 آبان 92 16:53
غذاي جديد با بادمجون،اخ جووووووووووون
مامان شادی
پاسخ
درست کن بشه نوش جونقافیه رو حال کردی چه خوب اومدم؟
مامان پارساجونی
21 آبان 92 17:00
منم حال ندار ومریض حالا تو هم هی غذاهای خوشمزه درست کن و بذار اینجا من اگه دلم خواست باید چیکارکنم موش جونتون عزیزم
مامان شادی
پاسخ
ایکاش نزدیک بودیم یه سوپ درست میکردم نمیدونستم مریض شدی
مامان پارساجونی
21 آبان 92 18:34
خصوصی داری عزیزم
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت عزیزم
مامان آیسو وآیسا
21 آبان 92 18:42
حتما درست میکنم دوست جووووووونرایان جووونم بهتره ببوسش خیلی... راستی همسری من نفرت داره ازسیر من تو هیچ چیزی نمیریزم
مامان شادی
پاسخ
اصل کاری سیره که عزیزم من که عاشقشم همینجوری خام خام با غذا میخورم وقتی سیر تازه و نوبر میاد
شادی
21 آبان 92 23:05
وای من عاشقشم. دستت درد نکنه ما رو به هوس انداختی.
مامان شادی
پاسخ
خونه مامان هستی مامان جون درست میکنن نوش جون کنید
مامان نونا
22 آبان 92 2:16
من عاشق سیرم هر وقت میرم شمال حسابی سیر میخورم اونجا هوا مرطوبه دهان بوی سیر نمیگیره برای فشار خون و ....عالیه بازی رایان با کیف هم تو پست قبلی بامزه بود برای گل پسر و تینا جون
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم. ممنونم که سر زدی
مامان سهند و سپهر
22 آبان 92 9:56
منم اینو هر از گاهی کنار غذا درست می کنم محشره و عاشششششششششششقشم. ما هممون دوست داریمش.
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
مامان پارساجونی
22 آبان 92 11:46
قربونت برم عزیزم کلی خیالمو راحت کردی ببخش دیشب تاییدش نکردم آخه میخواستم بیام پیشت بعدم که پست جدید گذاشتم یادم رفت میدونی که یکم الزایمر از عوارض این سرما خوردگی گرفتم برای سوپر ماریو خیلی لطف کردی عزیزم که به یاد پارسا هستی!!!منکه خودم خیلی بازیشو دوست دارم بازی محبوب دوران بچگیمه ولی پارسا رو نمیدونم آخه هنوز بازیای رایانه ای رو بهش معرفی نکردم در نتیجه نمیدونم چی بگم ولی میدونم که مک کویین و توماس وباب رو که خیلی خیلی دوست داره هنوزم برا تولدش کار خاصی نکردم ممنون میشم کمکم کنی عزیز مهربونم
مامان شادی
پاسخ
سلام عزیزم فکر می کردم نرسیده به دستت چون طولانی بود مک کویین هم اگه پیدا کردم میفرستم برات عزیزم
مامان آرتین
22 آبان 92 12:07
التماس دعا
مهسا مامان نورا
22 آبان 92 16:48
ای جانم شادی جون هنرمند بابا ای ول داری
مامان شادی
پاسخ
فدای شما
(زهره)مامان فاطمه
25 آبان 92 8:58
دیگه غیراز هنرمند چی بهت بگم عزیزم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
27 آبان 92 0:34
سلام خواخور جان چی چاگودی امی دهن و او تودای ترجمه سلام خواهر جون چی درست کردی دهنمونو اب انداختی قربون همشری عزیزم
مامان شادی
پاسخ
سلام عزیز همشهری ترجمه دِ چی بو؟ناسلامتی اَمَن خودِمَن هَ خاکِ شینیم