تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 27 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

ترشی مخلوط گل کلم

1392/8/25 18:19
نویسنده : مامان شادی
730 بازدید
اشتراک گذاری

 شنیدید میگن به بعضی ها ترشی و مربا گذاشتن نمیاد؟یعنی هر چی دقت هم می کنن که

خوب بشه نمی تون خوب از پسش بر بیان..ما دو رو برمون بسیار از این آدمها داریم..صبح خروس

خون میرن تو آشپزخونه تا ساعت 2 یه لنگی سرپا هستن و مثلا دارن ناهار درست میکن..

یا هرچی ترفند بلدن پیاده می کنن تو مربا پزی آخرشم مرباشون کپک میزنه..

خوشبختانه من از اون دسته ای هستم که همه چی باهام سازگاری داره..هم ترشی های

خوشمزه میزارم...هم مربا که البته فقط گاهی همسرم صبحونه میخوره ..پنیر رو ترجیح

میده..

این رو هم بگم که تازگیها بیشتر دست و کمالات به خرج میدم..و  لذت میبرم.

امروز هم یه ترشی گل کلم فرد اعلا گذاشتم که حرف نداره خوشمزه و این رو هم اضافه کنم چون

پست آشپزیه رمز نداره.

 

 

 

 

 همین امروز از تنور در اومده و داغ داغه..از اونجا که خیابونهای رشت رو تا کمر آب گرفته فقط

میشه تو خونه نشست و آشپزی کرد و لذت برد..تشریف ببرید ادامه مطلب با دستورش.

 

ترشی مخلوط گل کلم

 

گل کلم 1 عدد  .  هویج 500 گرم  .  ساقه کرفس 1 دسته  .  سیب زمینی ترشی 500 گرم

سرکه مقدار لازم  .  فلفل سبز تند 5 عدد  .  نمک مقدار لازم  .  ترخون و پودر گلپر مقدار لازم

 

طرز تهیه : تمام سبزی ها را بشوئید و خشک کنید سپس سبزی ها را به اندازه دلخواه خرد کنید.

 

سبزی های خرد شده و فلفل های تند را درون شیشه های مناسب قرار دهید و روی انها مخلوط نمک و

سرکه بریزید و تا لبه شیشه ترشی پر کنید سپس شیشه های ترشی را در جای مناسبی به مدت 2

هفته قرار دهید تا ترشی ها اماده مصرف شوند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

مامان سهند و سپهر
25 آبان 92 19:42
واييييييي مرسي ماماني مهربون حتما درست مي كنم. اينجا هم از بعداز ظهر باروني گرفته ها. فكر كنم فرستاديشون اينورا نه ؟ در نتيجه ما هم خونه نشين شديم و الان دارم واسه شام سيب زميني و سوسيس بندري مي پزم
مامان شادی
پاسخ
به به نوش جونتون گلم
الناز مامان طاها
25 آبان 92 20:15
اينجور پستها رو رمز دار نكن كه دل خواننده خاموش هم مثل ما اب بشه
مامان شادی
پاسخ
خخخخخخ مخصوصا این یکی پست رو گذاشتم بمونه ولی کلا آشپزی ها و دوستانه ها بدون رمز میمونن
الناز مامان طاها
25 آبان 92 20:19
خصوصي گلم
مامان پارساجونی
25 آبان 92 20:33
به بـــــــــــــــه
مامان سهند و سپهر
25 آبان 92 21:38
ايميلها رسيده عزيز دلم الان دارم دانلودشون مي كنم. ممنونم بي نهايت زياد . ايشالا هميشه تنتون سالم و لبتون خندون باشه شادي جون. رايان گل رو ببوس خانمي
مامان شادی
پاسخ
قابلی نداشت عزیزم دوقلوهای گل رو ببوس
مهسا مامان نورا
25 آبان 92 21:46
اخ جون من عاشق ترشی گل کلمم
مامان نونا
26 آبان 92 1:51
منم شنیدم بعضیها نمیتونن. از بس انرژی مثبت داری دختر همه چی میتونی درست کنی .دیدم اخبارو چه آبی گرفته بود کوچه خیابونارو مدرسه ها رو هم حتما تعطیل کردن..اونوقت اینجا بخاطر آلودگی هوا طرح زوج وفرد ماشینهاست...
مامان شادی
پاسخ
همه جا یه مشکلاتی هست، ما هم در شهر باران هنوز نتونستیم از پس این مشکلات بربیایم-هنوز هیچ فکری برای آب گرفتگی نکردیم-تا یه بارون میاد مدارس تعطیله،
رها
26 آبان 92 11:19
وای نوش جونتون ، من عاشق این ترشی ام ماشا... کدبانوایااا خوش به حال همسریته ، ولی فک کنم با این اوصاف تا چند سال دیگه این کوچولوهاتم مجبور شن رژیم بگیرن از دست این هنر مندیای شما
مامان شادی
پاسخ
تینا عمرا چاق بشو نیست ولی رایان خیلی پتاسیلشو داره
رها
26 آبان 92 11:22
وای شادی جون دیروز تو اخبار دیدم همه جارو آب گرفته واقعا جای تاسفه واسه اونجا که مرکز بارونه
مامان شادی
پاسخ
دقیقا عزیزم ستاد مبارزه با بحران خیل قوی داریم ما اینجا
(زهره)مامان فاطمه
26 آبان 92 12:34
یکمی میدی من باناهارم بخورم اینجااااااااااااااا شادی عزیزم من با هیچکدوم از مرورگرهاتو اداره نتونستم بازکنم میرم خونه آخر شبها میام همه رو باهم میبینم توی خونه زیاد فرصت ندارم ولی مطمئن باش من هروز پیشت میام یه وابستگی پیدا کردم بهت
مامان شادی
پاسخ
منم بهت عادت کردم عزیزم حتما بیا پیشم شرمنده که اذیت میشی ولی مجبور شدم
مامان آیسو وآیسا
26 آبان 92 13:11
وای دهنمآب افتاد...نوش جونتون خیلی خوشمزه میزنه
✿مامان علی خوشتیپ✿
27 آبان 92 8:36
به بهههههههه چه اشتها برانگیز
راحله
27 آبان 92 17:02
آخ جووووووووووون ترشی