تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

پُتات چاپ!

1392/9/6 20:19
نویسنده : مامان شادی
905 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی اتفاقی امروز به یه وبلاگ خیلی آموزنده به اسم تجربه های آشپزی من برخوردم .که

غذاهای خیلی خوبی داشت ..من هم که همیشه اندر چه کنم چه کنم غذا درست کردن تا این

وبلاگ رو دیدم اولین کاری که کردم این بود که لینکش کنم..بعد هم این دستور غذای ساده و

خوشمزه سیب زمینی شکم پر یا "پتات چاپ " رو ازش برای پخت شام امشب انتخاب

کردم..البته مامانمهمیشه این غذا رو درست میکرد و من به اسم "پاته ی سیب زمینی " می

شناختمش ..ولی این دستور کمی متفاوت بود و توش زرشک داشت که من عاشقشم ..لابد

الان با خودتون میگید تو عاشق چی نیستی شادی ؟ نیشخند 

 

 

 

دستور اصلی رو در  وبلاگ تجربه های آشپزی من ببینید ولی در ادامه مطلب ورژن خودم رو

گذاشتم با اندکی دخل و تصرف در مواد غذایی مورد مصرف چون بعضی هاش رو  نداشتم

همینجا هم عذر خواهی می کنم از تعدادی "مادر دوباره " اگه دهنشون آب افتاد..

سيب زميني 

تخم مرغ 1 عدد
گوشت چرخ كرده 200 گرم
زرشك 1 ق غ
سبزی معطر خرد شده (من جعفری نداشتم)
پياز 1 عدد
رب گوجه فرنگي 1 ق غ
زرد چوبه نصف ق چ
نمك – فلفل
آرد سوخاري ( نداشتم ولی جناب همسر زحمت کشیدن و خریدن برام آوردن)

 

پياز رو تفت داده و زرچوبه  رو اضافه كردم و بعد گوشت رو هم تفت ميديم تا با حرارت ملايم بپزه. رب گوجه

فرنگي رو هم اضافه ميكنيم و بعد از اينكه كاملا پخت زرشكها رو با سبزیهای معطر به مخلوط اضافه كرده و

سريع خاموشش ميكنيم 

سيب زميني ها رو رنده كرده با يه دونه تخم مرغ مخلوط ميكنيم بعضي از سيب زميني ها جنسشون

چسبناكه. اگه ديديد خميرتون كشي و جسبناكه توش يه قاشق آرد سوخاري بريزيد. 

 از خمیر گلوله های برمیداریم کف دست باز میکنیم مقداری از مواد گوشتی داخلش میریزم و بعد دستتون
رو جمع کنین و کاملا مواد گوشتی رو با سیب زمینی بپوشانید و به ارد سوخاری اغشته کنین و سرخ
کنین..نوش جون
 
 
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

الناز مامان طاها
6 آذر 92 23:20
بابا بيخيال دختر خوب يه يكساعت پيش داشتم ژله ميخوردم (از بس در خوردن عجله داشتم خوب نبسته بود بهتره بگم شربت تمشك خوردم) حالا اينو كجاي دلم بذارمرفتم سايتشون واي كه چقدر بهتر از سايتهاي اشپزي كه ديدم بود،خوشم اومدنوش جونتونبجاي منم بخور
مامان شادی
پاسخ
آره خیلی غذاهای مفیدی گذاشته درست کردنش هم سخت نیست-درست کن النازی ببخشید ظریف چشم اهویی خیلی راحت و خوشمزه است-
مامان آیسو وآیسا
6 آذر 92 23:52
ای وای منننننننننننننننننننننننننننننن دوست جووون قالبمو ببین چه طوره خوشت نیومد بهم بگووووو منتظرم... خونه مامانم هستم ....همسری تبریزه
مامان شادی
پاسخ
خوش بگذره عزیزم قالب که قبلا هم همین بود نبود؟
مامان پارساجونی
7 آذر 92 0:21
مجبورم فعلا آب دهنمو قورت بدم تا فردا که برای شام از اینا درست کنم منوی غذای ما شده غذاهای آبه دهن رابندازه شما ،شما میدرستی مام وعده بعدی میدرستیم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
الناز مامان طاها
7 آذر 92 0:21
انجمن صنف اهوان دشت و صحرا نشين: كجاي چشمهاي اين شبيه ماست
مامان شادی
پاسخ
انجمن خیلی هم دلت بخواد چشمهای دوستم خوجمل تره
الناز مامان طاها
7 آذر 92 0:29
راستي فكر كنم وبلاگت تلفات هم داره ميده،رفتم بسته ژله رو كه درست كرده بودم بندازم دور ديدم روش نوشته انقضاء٢٨/٢/٩٢حالا هي دهن مارو اب بندازفداي راه شكم شدم رفت
مامان شادی
پاسخ
ای خاک و چوک چه غلطی کردیم ما؟ خوبی الان؟ به طاها داده بودی؟
مامان نونا
7 آذر 92 3:27
ایمیل دادم به آدرس ایمیل تینا.در مورد آمار گیر همین قالبت اگه دوست داشتی استفاده کن
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیز دلم خیلی لطف داری به من کاش خودم بلد بودم درست کنم
مامان سهند و سپهر
7 آذر 92 8:47
مممممم به نظر خوشمزه میاد ممنون از معرفی اون وبلاگ میرم سر میزنم بهش وای خدا من چرا اینقدر شیکمو شدم دیگه اینقدر میخورم دارم منفجر میشم مامانی . شما هم که همش چیزمیزای خوشمزه بزار ما هوس بیفتیم درست کنیم بخوریم و تپلی تز از قبل بشیم عکسهای دوران مجردیمو که میبینم خیلی نا امید میشم با خود ممیگم من دیگه هییییییییییییچی نمیخورم ولی نهایت یه روز بتونم طاقت بیارم بعد دوباره روز از نو روزی از نو
مامان شادی
پاسخ
من هم دست کمی ندارم عزیزم در حال انفجارم..هر چی هم بچه ها زیادی میارن میره تو شکم من
مامان سهند و سپهر
7 آذر 92 8:49
دستورشو الان خوندم حتما درست می کنم خیل هم ساده بود . مرسیییییییییییییی دلم ضعف افتاد سر صبحی آخه هنوز نرفتم صبونه بخورم
مامان شادی
پاسخ
برو صبحونه بخور عزیزم..و این هم خیلی راحت و خوش مزه است..درستش کنید و نوش جون
مامان پارساجونی
7 آذر 92 9:37
ممنون عزیزدلم خیلی مهربونی
مهسا مامان نورا
7 آذر 92 11:54
قالب وبتون خیلی خوشمل شده خیلیدوباره غذاها یخومشزه گذاشتی
مامان شادی
پاسخ
ببخشد گلم که دهنت آب افتاد -ممنون خوشحالم که خوشت اومده
مهسا مامان نورا
7 آذر 92 12:03
من هم این غذا رو درست میکنم و خیل یدوست داریم البته زرشک نمیریختم ایندفعه امتحان میکنم.
مامان شادی
پاسخ
اگه مثل من عاشق زرشک هستی امتحان کن خوشمزه است
اولین سایت تخصصی قالب کودک...لی لی تـم
7 آذر 92 13:17
سلام عزیزم.............. میتونی نمونه طراحی های جدید ما رو ببینید خوشحال میشیم...
الناز مامان طاها
7 آذر 92 13:46
سلام بر دوست جون خودم،خوشبختانه موقع تناول ژله طاها خواب بود و نخورد،وبايد بگويم من هم طوريم نشدحالا يا اين تاريخهايي كه ميزنن رو محصولات بيخوديه،يا بدن من مقاومه
مامان شادی
پاسخ
شکر خدا احتمالا هر دو نظر صحیح است بانوی ظریف
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
7 آذر 92 20:50
عزیز دلم ممنونم بابت راهنماییهات مرسی بازم اگه اطاعاتی به دست اوردی بهم بگو
مامان شادی
پاسخ
چشم حتما
راحله
8 آذر 92 18:08
سلااااااااااااام دوستمممم به جوووونه خودم دو سه روز پیش دقیقا همین دستور رو دیدم تو نت هی میخواستم درستش کنم هی دنبال بهترین دستور میگشتم حتی دیشب هم مایه ش رو آماده کردم تقریبا اما چون ترسیدم همسری خوشش نیاد از اونجاییکه یکم بد غذاست ترجیح دادم پیراشکی درست کنم با موادش
مامان شادی
پاسخ
اتفاقا همسر من هم بدغذاست ولی خوشمزه است عزیزم درست کن -نوش جون خانم دکتر
مامان سهند و سپهر
9 آذر 92 12:52
من دیشب درست کردم مامانی دستت درد نکنه خوشمزه بود فقط خیلی روغن کشید و حسابی چرب شد
مامان شادی
پاسخ
کلا غذاهای من هیچوقت مشکل چرب بودن ندارن چون از خونه مامانم عادت به کم نمک و کم چربی دارم..جتی برای لازانیا که اکثرا میگن خیلی چرب و چیلی در میاد مال من اینطور نیست
(زهره)مامان فاطمه
9 آذر 92 13:21
تعدادی مادر رو خوب آمدی عزیزم .خواهش میکنم تو پست خوشمزه بزار ما سعی میکنیم آب از دهانموم راه نیافته مثل همیشه عالی .اینو حتما امتحان میکنم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیززم
مامان سهند و سپهر
9 آذر 92 20:57
يعني چيكارش مي كني كه كم روغن ميكشه اين غذا؟ منم غذاي پرچرب و دوست ندارم دقيقا مامان و باباي منم كم روغن و كم نمك مي خورند و پرهيز دارند منم عادت ندارم نه سرخ كنم نه چرب درست كنم . ولي اينو بلد نيستم چيكار كنم كه كم روغن مصرف بشه شادي جون.
مامان شادی
پاسخ
مواد داخل سیب زمینی شکم پر رو میخوای اماده کنی روغنش رو خیلی کم بریز من معمولا در حدی میریزم که تابه فقط چرب میشه و پیازها رو با حرارت کم تفت میدم بیشتر پخته میشه تا سرخ شده رنگش که کمی برگشت توش آب میریزم(جدود یک چهارم پیمونه که البته میزان آبی که میریزم به مقدار پیاز هم ربط داره) و میزارم کمی تفت بخوره.. آب که میریزی توش باعث میشه یه رنگ طلایی خوشرنگ بشه پیازها ..بعد گوشت بهش میزنم و باز تفت میدم ..چون کمی آب توش هست باهاش پخته میشه...و اصلا نیازی به روغن نیست ..برای سرخ کردشون هم خیلی کم روغن روغن میریزم..ماهیتابه هم جتما تفلون باشه نچسب
مامان سهند و سپهر
10 آذر 92 10:00
مرسی خانمی. منم مواد داخلش رو کم روغن درست کردم ولی خود سیب زمینی ها خیلی روغن خواست شایدم باید شعله ش و کم می کردم ولی هر چی روغن می ریختم سریع محو میشد اینبار اینجوری امتحان می کنم ممنونم عزیزم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم این سری گام به گام عکس میزارم میزان روغن معلوم باشه گلم
✿مامان علی خوشتیپ✿
10 آذر 92 11:18
غذای خوشمزیه...منم همینو با زرشک درست میکنم...بهش میگم کوکو سیب زمینی شکم پرتو وبمون هم هست دستورش ولی بدون زرشکش که یکی مامانهای گل فرستاده برامون فکر کنم اولین کسی که برای این وب نظر گذاشت من بودم...نه اینکه شکمواموب خیلی خوبیه فقط نمیدونم چرا جواب نمیده...!!!
مامان شادی
پاسخ
آره دقیقا منم یه سوال ازش پرسیدم جواب نداد شاید بلد نیست چطوری باید پاسخ بده
بابا فرشید
10 آذر 92 15:31
به به ین غذا خیلی خوشمزه هست و به ظاهر آسونه ولی باید مواظب بود موقع سرخ کردن وا نره یا جوری نباید بسته بشه که ملاتش در بیاد یا هنگام زیر رو کردن خراب بشه. از این دستگاه های سرخکنی که آسانسور داره هم برای این غذا خوبه ولی خیلی چربش میکنه... در مورد سوال بردن غذای رشتی هم بنده از اول گفتم شما دستور پخت درست را میگید ولی همانطور که گفتم من همه چیز را به باب میل خودم تغییر میدم و خوشمزه هم میشه. حالا یکدفته امتحان بکنید اگر بد شد خسارت میدم. .. البته فکر کنید اسمش یک چیز دیگه باشه که چیزی زیر سوال نره حالا که زرشک دوست دارید به ملات همین پتات چاپ یکمی هم مغز گردو و همچنین کمی پنیر چدار رنده شده (نه از این ورقه ای هاش) اضافه بکنید خیلی خوشمزه میکنتش. (ما به کوکو سبزی هم زرشک و گردو میزنیم بعد که یک طرفش سرخ شد و برمیگردونیمش یکمی پنیر پیتزای رنده شده میریزیم تا اونیکی طرفش هم سرخ بشه پنیره آب میشه و به طور کل خوشمزه اش میکنه اما برای این غذا به دلایلی من پنیر چدار را پیشنهاد میکنم) به جای گوشت قرمز هم میشه از سویا و حتی مرغ ریش ریش شده که تفت داده شده استفاده کرد. من به هر چیزی که گوشت توش باشه کاری میزنم ولی هر بچه ای دوست نداره. رایان ما ولی میخوره (مقدار کم میزنیم) برای قسمت سبزیجاتش هم یکم گیشنیز و جعفری تازه باهم خیلی خوشمزه و مقویش میکنه
مامان شادی
پاسخ
بله ممنون از توضیحات کاملتون ..توی دستور اصلی جعفری داشت ولی من نداشتم به جاش سبزی معطر ریختم ..پنیر هم روی غذا خیلی خوشمزه میشه ..من توی کوکو سبزی کردو و زرشک می ریختم ولی باید این پنبر رو هم امتحان کنم.من کلا سرخ کن رو از آشپزخونه برداشتم و منتقل کردم انباری تقریبا 3 سالی میشه.من معمولا به هر چیزی که گوشت توش باشه فلفل دلمه ای میزنم رنده میکنم توی غذا چون دخترم خیلی بد غذاست ولی ممنون از ادویه کاری یه کوچولو میریزم ببینم چی میشه من زیاد استفاده نمیکنم بیشتر از آویشن استفاده میکردم.من هم مثل شما دست بردن در دستورات رو دوست دارم..مثلا اون همبرگر که گذاشتم کلی دخل و تصرف در ورژن اصلی دادم..در مورد باقلا قاتوق هم سعی میکنم دلم رو راضی کنم این بار توش پیاز داغ بریزم ببینم چی میشه..یعنی به جای سیر پیاز بریزم؟یا هر دو با هم؟
بابا فرشید
10 آذر 92 17:35
بله کاملا معلومه شما دستپخت خیلی خوبی دارید. هم سیر و هم پیازداغ این آش رشته روش میتونید پخش کنید. اون ساقه سیر که گفتید هم بزنید گفتید یک غذایی دیگه دارید که با سیر سبز تازه درست میکنید (فکر کنم خوردم اگه اشتباه نکنم با تخم مرغ درست میشد) سرخ کن اصلا چیز خوبی نیست ولی خوشمزه درست میکنه آویشن هم که خداست هم برای معده خوبه و ضد نفغ هست و هم کلی خاصیت دیگه داره و خوشمزه میکنه. من به همه غذایی پنیر میزنم فکر کنم فقط قیمه و قرمه سبزی مستثنی باشن ولی هر پنیری خوب نمیشه و باید انتخاب پنیر مناسب را با سبک غذا داشت.
مامان شادی
پاسخ
البته من خیلی هم کدبانو نیستم و زیاد سررشته ای از مواد غذایی و اینا ندارم..فقط اونچه که به نظرم خوشمزه و جالب میاد درست میکنم و به عنوان یه منبع آشپزی از غذاهای مامان پز تو وبلاگ بچه ها میزارم..تا شاید یه روزی به دردشون خورد..یادم رفت بگم قارچ هم همراه فلفل دلمه ای به غذاهای گوشتی زیاد میزنم..بله هر دوی اون غذاهای تهیه شده با برگ سیر تخم مرغ دارند..سیرقلیه آبدار است و با مرغ و لپه و برگ سیر درست میشه و سیرابیج هم فقط برگ سیر و تخم مرغه که تو روغن سرخ میشه و آبدار نیست..اگر زمانی درست کردم تو وبلاگ میزارم البته قبلا سیرقلیه رو تو وبلاگ گذاشتم ولی جز لیست اشپزی نبود..عکسش هست ..شاید فردا درست کنم و عکسش رو بزارم.اا فصل برگ سیر نیست ولی مقداری توی فریزر آماده دارم