تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

تورشه کباب (ترشِ ِ کباب)

1392/9/17 16:15
نویسنده : مامان شادی
872 بازدید
اشتراک گذاری

این خورش خوشمزه یکی از غذاهای خوشمزززززه تیناست...هربار که ناهار اینو درست میکنم  واقعا

خوشحال میشه...و می گه آخ جون غذای مورد علاقه ام.

البته  از این آخ جون فقط آب خورش و سیب زمینی رو میخوره و به مرغ لب نمی زنه کلافه

 

 

در ادامه مطلب توضیحات بیشتر و عکسهای دیگری از این غذا خوشمزه

مواد لازم برای 4 نفر:

مرغ : 2 تا رون کامل یا کلا 4 تکه

پیاز: 1 دونه

رب گوجه

نمک و فلفل و زرچوبه، دارچین

آب نارنج یا آبغوره

سیب زمینی

گوجه فرنگی

بادمجان قلمی

طرز پخت:

تکه های مرغ رو نمک و فلفل و زرچوبه می زنم و میذارم با آب بپزه...بعد اطرافش رو خوب سرخ می کنم...

 و رب و ادویه ها رو می ریزم و تفت میدم..آب مرغ رو  اضافه می کنم به اندازه 2، 3 لیوان و مرغها رو توش

می چینم و درش رو میذارم تا با هم قل بزنن

تو این فاصله سیب زمینی رو ی خلال می کنم، گوجه هم نصف یا 4 قاچ و همراه بادمجون  (امروز گوجه و

بامجون نداشتم اگر هم داشتم فرقی نمی کرد تینا لب نمی زد)....هر از گاهی مرغ رو زیر و رو می کنم و

آب نارنج رو اضافه می کنم تا خوب مزه بگیره..


گوجه و بادمجون سرخ شده رو هم روش می چینیم و سیب زمینی رو هم میشه روش چید هم اینکه

موقع سرو کنارش گذاشت که اینجوری نرم نمیشه توی سس...که من به خاطر تینا جدا میزارم و نمیزارم

نرم شه. با کته و ماست و سبزی خوردن حسابی می چسبه .نوش جونتون..

 

                               163.gif161.gif28.gif

 

پ.ن: ترش کباب با کباب ترش فرق می کنه!!!!!!!!   اون گوشت مزه دار شده با رب و سبزی و ...هست 

 

عکس کباب ترش از نت ..برای درست کردنش و دستور طبخ روی عکس کلیک کنید(کباب گردوی شمالی)

 

 

 

عکس ترش کباب (خورشت) از نت چون من بعضی از مواد رو نداشتم از اینترنت برای اینکه یه عکس

درست درمون ببینید کمک گرفتم..(عکس از هانی شف)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان آیسو وآیسا
17 آذر 92 16:35
ای جووونم کدبانوی فعال کشتی منو با این پست های آشپزیتآب دهنمون راه افتاد دیگه....
مامان شادی
پاسخ
باید تغییر کاربردی بدم تبدیل کنم به وبلاگ اشپزی
الناز مامان طاها
17 آذر 92 17:16
سلام بر شادي شفچقدر به هم هم مياد اين دو كلمهاز ديشب تا حالا كه اعصاب واسم نمونده بود سر قضيه اوا،حالا يكم رو به راه شدم گفتم يه سر بيام پيش بانوي ديپلمات فكر نكه خانم ظريف كشيده كنارما اين غذا رو ميدرستيم و دوست داريمولي اينجاست كه معلوم ميشه طاها بد غذاتره چون نميخورهطاها بد خوراك تر از تينا،شعار جالبي بود
مامان شادی
پاسخ
قربون بانوی ظریفم-خدا خودش به آوا جون رحم کنه -ای طاهای بد غذا-نمیدونم دیگه با اینا چه باید کرد
الناز مامان طاها
17 آذر 92 17:37
خصوصي
الناز
17 آذر 92 18:02
خصوصي
مامان پارساجونی
17 آذر 92 18:27
خب من دیگه الان چی باید بهت بگم خب خواهر من نکن اینکارا رو با من !!!نکن!!!!!!خب اون ترش کباب رو که میدرستیم اون کباب ترشتو کجای دلم بذارم الانمــــــــــــــــــــــــــــــیخوااااااااام
مامان شادی
پاسخ
قربون سیکلت این به خدا خیلی آسوده مرغ و رب گوجه موادی همه جا هست-ایشالا درست کنی نوش جونتون
مامان هیراد
17 آذر 92 23:06
مامان هنرمند و قربون از هر دستش یه هنر میریزه خدا زیادش کنه
مامان شادی
پاسخ
شرمنده میکنی عزیزم
(زهره)مامان فاطمه
18 آذر 92 9:29
شادیییییییییییییییییییییییییییییییییی بیاااااااااااااااااااااا
✿مامان علی خوشتیپ✿
18 آذر 92 14:31
ببخشیداگه تینا مرغشو نمیخوره میشه بدینش به من
مامان شادی
پاسخ
با کمال میل بفرما در خدمت باشیم
(زهره)مامان فاطمه
18 آذر 92 15:57
آخه که شادی جون حواس برام نمیزاری نظر بدم راجع به غذات از بس که هی دلمو میلرزونی اصلا هیچی نمیتونم بگم فقط میگم من دلم میخواااااااااااااااااااد امشب از اینا داریم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیز دلم