تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

زرشک پلو با مرغ!

1392/9/22 17:51
نویسنده : مامان شادی
359 بازدید
اشتراک گذاری

ناهار امروزمون..خیلی وقت بود میخواستم این غذا رو درست کنم..ولی خوب اکثرا آخر هفته خونه

نیستیم..و این غذا دور هم مزه میده..من معمولا  خلال پسته  و بادوم رو هم در کنارش تفت

میدم  اگه مجلسی باشه و برای مهمون ولی خوب از اونجایی که همیشه یه چیزم وسط آشپزی

کمه امروز ندشتم و نریختم..اگه هم می ریختم فقط خودم میخوردم..بابا و دختر بد غذا نمیخوردن

به درخواست الناز جون عکسش رو میزارم ..فقط اینکه زعفرونم توی این شمال مرطوب نم

کشیده بود و نتونستم ازش استفاده کنم و یهو موقع غذا خوردن یادم اومد از بشقاب غذای خودم

و رایان عکس گرفتم..(الناز جون اونقدرها هم بد نشد برنجم..از طوفان در امان موندچشمک)

طرز پخت زرشک پلو و رازها و رمزها رو از این لینک ببینید.

 

 

 من در کنارش همیشه سیب زمینی هم سرخ میکنم و یه سس هم براش با رب گوجه و ادویه

های مختلف درست میکنم چون تینا خانوم به مرغ و زرشک لب نمیزنن و فقط آب مرغ رو با سیب

زمینی می خورن آخ 

 

این هم زرشک پلوی پسر 1 سال و  5 ماهه من که رای اولین بار زرشک خورد...البته توی سوپش

بهصورت میکس شده قبلا بهش دادم ولی اینجوری اولین بارش بود..برنج رایان مثل همیشه کته

نرم هست که بیشتر مرغش رو براش ریز کردم و یه تیکه هم همینجوری گذاشتم که مثل تینا در

آینده بد غذا نشه..چون مرکز بهداشت بهم گفت بود  بس که مرغ و گوشت رو براش ریز کردی این

نمیخوره...حالا تا چه حد این گفت صحت داره الله اعلم 

 

 

لازم به ذکر است سرور ایشان پس از خوردن این غذا حموم لازم شدند..در حین سرو و دادن یه

قاشق کره هم به غذاش اضافه کردم ..عکس غذای رایان از زاویه ای دیگر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

مهسا مامان نویان
22 آذر 92 18:04
وای عزیزم چه کردی دلم خواست مثل همیشه با سلیقه و کدبانو
مامان شادی
پاسخ
باب میلم نبود یه چیزایی کم بود. مثل زعفرون و خلال بادوام و پسته ولی طعمش خوب بود-ممنون گلم
شادی
22 آذر 92 18:13
منم خیلی زرشک پلو با مرغ می دوستم. نوش جون
مامان شادی
پاسخ
به پای هنرمندیهای شما که نمیرسه ولی نوش جون
شادی
22 آذر 92 18:14
در مورد مرغ و گوشت ریز شده هم ، مگه جور دیگه ای میشه به بچه ها داد. این مرکز بهداشتی ها واسه خودشون تز میدن
مامان شادی
پاسخ
نمی دونم والا ولی من الان تیکه بزرگ هم به رایان میدم که خودش گاز بزنه و بجوه
الناز مامان طاها
22 آذر 92 20:51
كار درستي ميكني چون به من هم همينو گفتن،اخه منم ريز ميكردم ميدام طاهابابا اين كه خوب از اب دراومده بانوي ديپلماتانرژي هاي منفي كاري نتونستن انجام بدنجمعه خوبي بود نه
مامان شادی
پاسخ
جای شما خالی
الناز مامان طاها
23 آذر 92 19:33
نه عزيزم عضو نيستم،منم خيلي ناراحت بودماومدم بهت ايميل بدم كه ديدم سايت درست شده
مامان شادی
پاسخ
خدا رو شکر که درست شد ایمیلت رو دارم شکر خد ا ولی هر چی خواستم به شما و فاطمه جون همزمان ایمیل بدم نشد -ایمیلی که به شما داده بودم تو قسمت send پیامهای نبود و تونستم فقط به فاطمه پیام بدم و ازش خواستم ایمیلت رو برام بفرسته
مامان آیسو وآیسا
23 آذر 92 20:15
شادی جووون خصوصی
مامان شادی
پاسخ
آدمهای مریض متاسفانه زیادن عزیزم...برای من هم پیش اومده...خوب کردی رمزدار کردیولی ایکاش حالا که شناختیش آبروش رو میبردی
متین مامی ایلیا
23 آذر 92 20:51
سلام شادی جونم خصوصی داری عزیزم بوووووووس
مامان شادی
پاسخ
متین جووونم بالاخره بعد از 2 ماه اومدی؟ خصوصی دریافت نکردم
الناز مامان طاها
23 آذر 92 22:51
سلاااااااام بر بانوي ديپلمات،شيطونه ميگه منم ميز مذاكرات و ترك كنمامروز بيكار شديم رفتيم با طاها دستمال كاغذي بازي رو انجام بديم،الان اين حال منهسرم گيج رفت از بس فووووووووووت كردمو طاها خنديدمن فووووووووتطاهاباز فوووووووتطاهاعزيزم بازي اموزش ميدي كمك هاي اوليه رو هم در كنارش اموزش بده كه پستهات تلفات ندهو نتيجه بازي اقا طاهامامان النازولي خدايي از حق نگذريم كلي طاها سرگرم شد
مامان شادی
پاسخ
قربون شکلت بانوی ظریف چشم آهویی بنده فقط شاهد و ناظر ماجرا بودم اگر قرار بود بنده حقیر هی از خودم فووووووووت در وکنم که پس می افتادم-کسی نبود پست بگذاره،تینا فوووووت میکرد و رایان خخخخخخ-بنده هم چیلیک چیلیک عکس
مامان پارساجونی
24 آذر 92 0:14
نه قربونت منم عضو نیستم تازه امروز من تو ایمیلمم نمیتونستم برم اینش دیگه معرکه بود هرجای دیگه میشد رفت الا همین جاهاییکه من امروز لازم داشتم دیگه اینطوری شده بودم
مامان پارساجونی
24 آذر 92 0:20
نوش جونتون من معمولا هفته ای یکبار این غذا رو درست میکنم و هممون دوستش داریم خداروشکر تو مشهد ما اقلا همین زعفرون فراوونه شما که تو شمال همه سال برای همه چیز فراوووونی حالا این یک قلمم ونبود هم نبوده
مامان شادی
پاسخ
خوش به حال شما از جهات دیگه هست عزیزم..هر منطقه مشکلات خاص خودشو داره دیگه
(زهره)مامان فاطمه
24 آذر 92 7:47
ما خانوادگی میخوریم این غذارو دخملی وپدرش که عاشقشن
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون
مامان سهند و سپهر
24 آذر 92 7:58
به به اینارو دیشب دیدم ولی وقت نشد بنویسم نظر. مثل همیشه عالی و اشتها آور نوش جونتون راستی من هم درسته بهشون میدادم. یعنی یه بار هنوز خرد نکرده بودم خودشون برداشتن گاز زدن و خوردن منم دیگه بهشون درسته هم میدم خرد هم میکنم لابلای برنج. به نظرم تاثیر داره توی ذائقه شون در بزرگسالی. بوس برای رایان جونی گل
مامان شادی
پاسخ
من هم فکر میکنم تاثیر داشته باشه..ولی اینکه تینا به خاطر اینکه ریز میکردم الان لب نمیزنه فکر نمی کنم دلیلش این باشه
رها
24 آذر 92 9:29
خصوصی داری
رها
24 آذر 92 9:48
آخ آخ هوس کردم مخصوصا شادی جون ، من بعضی وقتا که میام شمال ، فقط دلم میخواد جایی برم که واسم شفته پلو درس میکنن خیلی باحاله
مامان شادی
پاسخ
یعنی میخوای بگی شمایها شفته خورن؟
مامانه کیاناوهانا
24 آذر 92 10:25
به به شادی جون مثل همیشه عالی وبا حوصله .مرسی از عکسهای قشنگ وهوس انگیزت...
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان آیسو وآیسا
24 آذر 92 10:42
خ ص و ص ی
✿مامان علی خوشتیپ✿
24 آذر 92 15:07
مثل همیشه
مامان الینا
24 آذر 92 15:17
الان داشتم به مامان سهند و سپهر نازنین می گفتم شما و مامان شادی می خواین منو بکشین بابا من شکمو هستم تو روخدا عکس این غذاهای اشتها برانگیز رو نذارین خیر سرم میخوام رژیم بگیرم
مامان شادی
پاسخ
رژیم رو بیخیال دو روزه دنیا حال کن..الینا خوب شده عزیزم؟