تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

کاکا شیرینی شمالی!

1392/9/26 13:06
نویسنده : مامان شادی
1,666 بازدید
اشتراک گذاری

امروز میخوام طرز تهیه یه شیرینی سنتی شمالی رو بهتون یاد بدم که خیلی راحت و آسونه و مثل کوکو و

بدون فر آماده میشه.ببخشید اگه خیلی شکیل نیست... ولی خوشمزه ست...این رو هم بگم که یک نوع

دیگرش هم هست که با کدو درست می شه ولی این نوع ساده و راحت و به قول مامان علی خوشتیپه

از نوع تنبلی اش هست

این رو چند روز پیش برای رایان به عنوان صبحونه درست کردم..

 

 

بسته به میلتون همینجوری ساده یا با مربا و عسل نوش جون کنید..برای صبحانه یا

عصرانه گزینه مناسبیه ...مثل پنکیک اونور آبیها

 

همونطور که میبینید بعضی ها رو بیشتر سرخ کردم و برای رایان کمتر سرخ کردم..تو این عکس من روش

عسل ریختم..مخصوصا اگه کم شیرین درست کنید با عسل خیلی خوشمزه میشه..

در ادامه همراهم باشید.

 

 

مواد لازم:

 

آرد : ۱ پیمانه

شکر : نصف پیمانه (اگه خیلی شیرینی دوستین بیشتر کنین...می تونین تستش کنین شیرینیش رو)

شیر : نصف پیمانه

تخم مرغ : ۱ عدد

وانیل : نوک  ق چ

 

طرز پخت:

آرد رو در شیر حل کنین و تخم مرغ رو هم توش بریزین و شکر و وانیل رو هم اضافه کنین و خوب هم بزنین.

توی تابه روغن بریزین و داغ که شد مواد رو بریزین توش. یک طرف که آماده شد طرف دیگه رو هم سرخ

کنین. بسته به میلتون که دوست دارین کاکا نازک یا کلفت باشه اندازه تابه رو انتخاب کنین.  من نازک

دوست دارم! البته من تابه بزرگ برداشتم و کم کم از مواد می ریختم توش و دونه دونه سرخ می کردم..

به همین راحتی و خوشمزگی!

اگه قالب داشته باشین که خیلی خوشگل در میاد ولی سنتی و پدر بابایی اش همینی هست که من

درست کردم..

توی نت دیدم هانی شف عزیز یه دستور متفاوت دادن که توش از مغزهای مختلف هم استفاده کردن.

نوع دیگر این کاکا رو با کدو (کویی کاکا) رو اینجا ببینید 

 

 

عکس از نت صرفا برای نشون دادن این کاکا در نوع قالب زده..

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان سهند و سپهر
26 آذر 92 14:02
به به ما هم خیلی اینو دوست داریم و همون پنکیک صداش میزنیم منم سری به سری توی ماهیتابه کوچیک میریزم نوش جونتون
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون
الناز مامان طاها
26 آذر 92 14:14
خوش امديد به وبلاگ دختر بهار و پسر تا بستان و شادي شف و بانوي ديپلمات و.........ارور داد تعداد صفات بالا بودنميدونم كامنتم رسيد يا نه!!!اول نت و قطع كردن كه خطتون تو طرح فيبر نوريه و بايد نت از مخابرات باشهدوباره وصل شده حالا گفتن تا شب حتما قطع ميشهاي بانوي ديپلمات خوب فهميدي يواشكي از سر كار كامنت گذاشتم
مامان شادی
پاسخ
تو دوران دانشجویی به من می گفتن شادی مارپل...من نفهمم کی بفهمه ایشالا قطع نمی شه بانو ...کامنت قبلی رسید داشتم هنرنمایی آپ می کردم دیر دیدمش تایید نشده بود
(زهره)مامان فاطمه
26 آذر 92 14:24
به نظر عالی میاد . ما اصفهانی ها هم از اینا درست میکنیم با همون آرد .اتفاقا دونه دونه هم میزاریم تو تابه ولی کلفتره بهش میگیم نخندی هاااااااااااااا اگردک(egerdek)به زبان محلی
مامان شادی
پاسخ
چه باحال نوش جونتون
مامان پارساجونی
26 آذر 92 15:36
مام بهش میگیم پنکیک نوش جونتون اینم صبحانه فردامون میدونی که منوی غذای ما باشما یه شبانه روز اختلاف دارهراستی اون پتاپ چاپم درستیدم اونروز که مهمون داشتیم برای عصرونه همه خیلی خوششون اومد مخصوصا همسری ولی متأسفانه دوربین شارژ نداشت عکس بگیرم شادی شف برازندته
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم..خوشحالم خوشتون اومد شادی شف رو خوب اومدی خخخخ
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
26 آذر 92 16:18
عزیزم میشه دستوری که با کدو میپزیم رو هم برام بزاری واقعااا کارت عالیه به داشتن همچین همشهری با سلیقه ای به خودم میبالمبیا بغلم حالا بوس و بده بیاد
مامان شادی
پاسخ
برای دستور کدو اومدم پیشت عزیزم
رها
26 آذر 92 17:27
به به پنکیک من نمیدونستم این واسه شماله ولی واقعا خوشمزه است من معمولا شکرش و کم میزنم ولی خیلی راحت و عالیه نوش جونت باشه مامانیه هنرمند
مامان شادی
پاسخ
شمالی نیست عزیزم..همینچوری درست کردم
مامان آیسو وآیسا
26 آذر 92 19:45
منم اینو میدرستم...البته ما به یه ذره تغیر داده این که پف بیشتری میکنه میگیم قیقاناخ...اونم براش شربت گلاب وزعفران درست میکنیم ومیریزیم روش بسیار خوشمزه است...البته بنده نمی درستم چون مجبور میشم همشو خودم بخورم اگه موند اونم که گوشت میشه به تنم ولی شادی جووون هنرمند وکدبانوییبرا نی نی ها
مامان شادی
پاسخ
آره اتفاقا تو وب هانی شف قیقا ناخ رو هم داشت نوشته بود ترکی هست...ممنون گلم