تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

تیرامیسو!

1392/10/4 11:16
نویسنده : مامان شادی
10,371 بازدید
اشتراک گذاری

آدم دوستهای خوب و کدبانو داشته باشه که غذاهای خوب بپزن و عکسشو بزارن تو وبلاگ ..بعد

تودهنت آب بیفته و بری درستشون کنی و کالری بزنی به بدن که دیگه نیاز به دشمن نداره؟ این

وسط وبلاگ آشپزی سارا جون (آشپزیهای مامانم) هم که هیچچچ نقشی در ترشح بزاق ندارهدروغگو

 

مدیونید اگه بگید دیگ به دیگ می گه روت سیاه نیشخند

 

الناز جون و سعیده جون تیرامیسو درست کردن ما رو به هوس انداختن..تیرامیسوی الناز جون با

لیدی فینگر و پنیر ماسکار نمی دونم چی چی به جیب ما جور در نمی یومد به پیشنهاد

خودشون از وبلاگ آشپزیهای مامانم یه دستور تیرامیسوی فرد اعلای ارزون قیمت و خوشمزه رو

برداشتیم و زدیم تو رگ و حالشو بردیم ..هیچ هم عذاب وجدان نگرفتیم که چربی دور شکم زیاد

نمودیم

 

 

 

 

                           در ادامه با من و تینا شف همراه باشید با آشپزی گام به گام

مواد لازم:

خامه صبحانه:1پاكت      

 پنير خامه اي مربعي:1عدد

شكر :1 ليوان يا 1/2 ليوان    

ليدي فينگر يا بيسكويت پتي بور:2 بسته

پودر نسكافه:2 قاشق غذاخوري       

پودر كاكائو:به مقدار لازم(من از شکلات تخته ای پارمیدا استفاده کردم)

موز و گردو :به مقدار لازم(به دلخواه)

 



 ابتدا خامه و پنير و شكر را با هم مخلوط كرده و با هم زن برقي اينقدر ميزنيم تا كرم لطيفي بدست بيايد.

 در طول هم زدن به ميزان 1/4 قاشق چايخوري وانيل اضافه كنيد.كرم آماده شده رو در يخچال بگذاريد تا

خودش را بگيرد.

 


 

  2 قاشق نسكافه را در نصف ليوان آبجوش حل كنيد و بيسكويتهاي پتي بور را يكي يكي در آن بغلتانيد و

در كف ظرف پيركس مستطيل شكل بچينيد.

 نصف كرم را روي بيسكويت ها بماليد و موزهاي برش زده شده و گردوهاي خرد شده را به صورت يك لايه

روي آن بچينيد.

 

 

 برای این امر خطیر از سرآشپزکوچولوها هم کمک بگیرید

 

 

 این نکته رو هم بگم که من به خاطر تینا خانوم بد غذا و رایان آفای بی دندون گردوها رو با

مولینکس خرد کردم...نه مثل حالتی که برای فسنجون درست می کنیم ولی ریز کردم

که خوردهشود تو این عکس معلومه 

 

 

دوباره 1 يا دو رديف بيسكويت كه در نسكافه غلتانيده ايد روي مواد بچينيد و بقيه كرم را روي بيسكويت ها

بريزيد.

سپس پودر كاكائو را با الك روي مواد ميپاشيم و روي ظرف را سلفون كشيده و حداقل به مدت 2 ساعت

در يخچال نگه ميداريم تا مواد سفت شودو به اصلاح خودش را بگيرد.

 

                                    فواصل للمواضيع

 

این دستور رو من عینا از آشپزیهای مامانم کپی کردم اینجا ولی خودم به جای پودر کاکایو شکلات تخته ای

پارمیدا رو رنده کردم ریختم روش..به نظرم خیلی خوب شد

تا زمانی که تیرامیسو خودشو بگیره ظرفهای کثیف شده رو میدیم دست دلبند خونه تا

بشوره..اونم نصفشو میشوره و یه آبشار عظیم کف آشپزخونه ایجاد می کنه و نصف دیگه رو

میگه مامان خسته شدم خودت بشور


 

بعد هم خودتون کمر همت میبندید و همه خرابی ها رو آباد میکنید و بعد یه چای تیرامیسو پهلوی

فرد اعلا دم می کنید و درد این خستگی شیرین را با چای قورت می دهید

 

 

 خواستم لینک دستور الناز جون رو هم بزارم اینجا ولی چون وبلاگشون رمز داره دستور ایشون رو

براتون کپی می کنم 

 

 

مواد لازم:

 

1-پنیر ماسکارپونه کاله(نصف قالبش)

 

2-خامه شیرین شده قنادی(به نظر من میزان مصرفش سلیقه ای هست،بستگی داره پر خامه دوست دارین یا کم خامه)

 

3-شکر(یک لیوان سر خالی)

 

4-نسکافه(دو قاشق غذا خوری)

 

5-بیسکوییت لیدی فینگر(میشه از کیک اسفنجی خونگی یا بیسکوییت پتی بور استفاده کرد)

 

پودر کاکائو و شکلات جهت تزیین

 

دو قاشق غذاخوری نسکافه رو در یک لیوان اب جوش حل میکنم و میذاریم سرد بشه

 

پنیرو با شکر مخلوط میکنیم

 

خامه رو به اندازه دلخواه بر میداریم و با دور تند همزن میزنیم،حدود 10 دقیقه تا خوب فرم بگیره

 

مخلوط پنیر و شکر رو به خامه اضافه کرده و خیلی آروم مخلوط میکنیم که فرم خامه هم نخوره

 

حالا ظرف پیرکس مورد نظرمون و بر میداریم و یک لایه نازک از مخلوط کرم آماده شده رو تهش میریزیم

 

بیسکوییت ها رو یکی یکی تو نسکافه میزنیم و تو ظرف میچینیم(سریع اینکارو بکنید که بیسکوییتها خیس نخوره،،من فکر میکنم اگه بیسکوییتها رو بچینیم و با برس روشون نسکافه بزنیم بهتر باشه،دفعه بعد اینکارو میکنم ببینم بهتر میشه یا نه)

 

وفقتی یک ردیف کامل شد دوباره از کرممون رو بیسکوییتها میریزیم،مجددا یه ردیف دیگه بیسکوییت به همون روش و دادن کرم اماده شده روش

 

حالا ظرفمون و میذاریم یه 2 ساعتی تو یخچال بمونه،بعد از اون روش و پودر کاکائو میریزیم و با شکلات رنده شده تزیین میکنیم

 

این دسر بهتره 24 ساعت تو یخچال باشه و بعد از اون استفاده بشه

 

من از روی دستور اصلی درست کردم البته بدون تخم مرغ چون باید از تخم مرغ خام استفاده میشد که میدونید مضره

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

✿مامان علی خوشتیپ✿
4 دی 92 11:18
خصوصی الان دوباره میام
مامانه کیاناوهانا
4 دی 92 11:31
به به از عکسش معلومه که خیلی خوشمزشت اخه می شه ادم ببینه بعد درست نکنه بخوره ...مرسی شادی جون من میگم قسمت نمی شه رژیم بگیرم همه می گن چرا؟
مامان شادی
پاسخ
رژیم رو بی خیال شو گلم کالری بچسبون به بدن
مامان سهند و سپهر
4 دی 92 11:44
عزیزم شادی جونم به به چه کردی خانوم میگم پنیر ماسکار پونه هم همه جا هست هم زیادم گرون نیست ها سوپر ها هم دارن یه قالبش 2500 تومن هست در عوض خیلیییییی خوشمزه ست . اینبار با اون درست کن. شبیه همون پنیر خامه ای هست ولی بدون نمک.
مامان شادی
پاسخ
ممنون که گفتی عزیزم مرسی حتما
(زهره)مامان فاطمه
4 دی 92 11:49
امیدوارم از داشتن دوستی بی هنر و ناکدبانو هم راضی باشی (اشاره فقط به شخص شخیص خودم)
مامان شادی
پاسخ
شخص شخیص شما بسی بسیار ارزشمندید عزیزم
مامان سهند و سپهر
4 دی 92 11:51
نوش جونتون عزیزم من دفعه قبل با تخم مرغ خام درست کرده بودم اینبار که از یه روش دیگه می خوام درست کنم دستورشو میذارم وبم ولی کارت عااااالی بود . راستی با چایی خوب شد ؟
مامان شادی
پاسخ
خیلی با چای دوست داشتم عزیزم..اصلا بدون چای نمی چسبه
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
4 دی 92 12:14
ای خداااااااااااااااا از دست شما ها ادم دلش میخواد یکم استراحت کنه تی وی ببینه مگه شمااا ها میزارید
مامان شادی
پاسخ
پیشنهاد سرآشپز:تی وی با چای و تیرامیسو رو امتحان کن
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
4 دی 92 12:15
وای با چایی کنار گرمی بخاری تو این الودگی هوااا تهران که نمیشه رفت بیرون میچسبه هاااااااااااااااااااااااا
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون میچسبه از نوع چربی در حد تیم ملی
مامان آیسو وآیسا
4 دی 92 12:39
من عاشق تیرامیسو هم ..سهم منو بفرست بیاددددددددد
مامی یلدا و سروش
4 دی 92 12:54
شادی جان. من تابحال تیرامیسو درست نکردم و راستش تابحال هم نخوردم میگم حالا واقعا خوشمزس. راست من اهل درست کردن غذاهای جدیدم ولی یه اخلاق بدی دارم تا نخوردن اون غذا یا دسر احساس میکنم اصلا خوشمزه نیست ولی وقتی میخورم و میبینم خوشمزس ول کن ماجرا نیستم. حالا روشن کردن بنده دلیل بر خوشمزه بودنش با شما
مامان شادی
پاسخ
خوشمزه بود عزیزم خیییلییی من تاییدش میکنم درست کن نوش جون
مامی یلدا و سروش
4 دی 92 12:54
آفرین به مامان کدبانو
✿مامان علی خوشتیپ✿
4 دی 92 13:21
وای هی من یادم میره بنویسمممممممممممممم تیرامیسوت عالییییییییییییییییییییی شدهههههههههههههههه خیلی خوشگل تر از مال منه برم مدل سعیده جون هم ببینم...هرچند تو شهر ما یه ماهه دارم دنبال پنیر ماسکارپونه میگردم نیست
مامان شادی
پاسخ
اختیار داریدبانو کدبانوگری شما که زبانزد خاص و عامه
الناز مامان طاها
4 دی 92 13:30
منم دوباره درستيدم،دفعه بعد اينجوري ميدرستمنوش جونتون
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم
رها
4 دی 92 15:00
واااااااای خدای من شادی جون تورو خدااااااا یه بار عکستو بذار ببینم ، میخوام ببینم واقعا با این دستپختت هنوز نترکیدی ی ی ی یا نکنه خودت ازینا نمیخوری و فقط به شوهری و بچه ها میدی اینا که درس میکنی همه خوش مزه و پر کالری و وااااای هوس اندازن من که حتما میرم امشب ازین درس میکنم دلم خواست
مامان شادی
پاسخ
یه چیزی تو مایه های همون ترکیدنیم خخخخخخخخخخخخخخ
مامان آیسو وآیسا
4 دی 92 15:39
ای جونم مهربونی تو عشقه نوش جونتون دوست جووون شاذی کاش یه راهی بود این چیزهارو از اکران میفرستادیم خونه هم''''' من از جلوی وب تو تکون نمیخوردم شادی جووون
مامان شادی
پاسخ
ایشالا در اینده اونم کشف میشه
متین مامی ایلیا
4 دی 92 16:14
قیافش که عاااااااااااااااااااااااالیه فقط شیرینش چجوریه شادی؟ خیلی شیرین میشه؟ یا تو مایه های چیز کیکه؟ خیلی دلم میخواد درست کنم بابا دختر داشتنت و به رخ ما بی دخترا میکشی عجب ظرفی میشورههههههههه عاشقتم دیگه
مامان شادی
پاسخ
نه عزیزم شیرینیش دل رو نمی زنه من همون نصف لیوان شکر ریختم...چون پنیر هم داره اصلا دل رو نمیزنه من که خیلی دوست داشتم..حتما درست کن مخصوصا چون مغزگردو و موز و خامه داره واسه صبحونه خیلی خوبه
مامان هيراد
4 دی 92 16:21
واي مامان هنرمند من همه هنرها رو كه ميبينم ميگم منم حتما اين كار رو انجام ميدم اما هنوز اون روز نرسيده بخوريد نوش جون ن ن ن ن رايان خوشش اومد؟
مامان شادی
پاسخ
رایان خدارو شکر بدغذا نیست ولی سنگینه تیرامیسو زیاد نخورد..مهم اینه که تینای بدغذا خورد
مامان پارساجونی
5 دی 92 0:20
من که کارم شده بیام وبتو هی آب دهنمو قورت بدمخب معلومه که میگم دیگ به دیگ میگه روت سیاه نوش جونتون ن ن ن عزیزممنکه فعلا از شیرینی بدم اومده مگه اینکه موادشو نصف کنم برای پارسا درست کنم مخصوصا اینکه میگی خیلیم شیرین نیست خوبه چون پارسام خیلییییی شیرینی رو دوست ندارهولی ظاهرش واقعا هوس برانگیزه
مامان شادی
پاسخ
خخخخ روم سیاه درست کن گلم نوش جون
مامان نادیا و نلیا
6 دی 92 10:33
سلام عزیزم خوشحال میشم باهاتون هم لینکی بشم با اجازه لینکتون میکنم خوشحال میشم بهمون سر بزنی
مهسا مامان نورا
6 دی 92 18:44
دست مامان شادی درد نکنه تینا جونم همینطور
مامان شادی
پاسخ
مرسی خاله جونم
مامان حوریه
14 دی 92 21:12
سلام مامان هنرمند منم از دستور تیرامیسو تون استفاده کردم الانم منتظرم دو ساعت بگذره تا بخوریمش نمیدونم چطور از آب در اومده بعد خوردنش نظرمو میگم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم-مطمئنم خوشمزه میشه و خوشتون میاد
زهرا مامان ایلیا جون
27 تیر 93 22:49
سلام گلم هستی ؟؟ یه سوال داشتم فوری و فوتی این تیرامیسو رو چطوری از ظرفش جدا کردی ؟ میترسم موقعه جدا کردن خراب شه الان تو یخچاله منتظر جوابتم مررسی
مامان شادی
پاسخ
گلم دیروز اومدم هر کاری کردم باکس نظرات باز نمیشد عزیزم من تیرامیسو رو توی ظرف گذاشتم و از همونجا سرو کردم نیاوردمش بیرون ولی این سری تو قالب کمربندی درست میکنم که بشه بیاد بیرون...اون مال قبل هست و عکسش هم خوشگل نیست