تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

طالع بینی فرزندانم

1392/4/3 14:57
نویسنده : مامان شادی
372 بازدید
اشتراک گذاری

هرروز که میگذره خدا رو بیشتر شاکرم برای گل پسر و گل دختر زندگیم

امروز تو همون وبلاگی که رایان برای مسابقه شرکت کرده فال کودک

متولد تیر رو خوندم...دیدن آخرین پاراگراف نوشته شده اشک از

چشمهامجاری کردنگران

 

کودک متولد تیر  (فال رایان) 

 

 

                                                          ني ني شكلك

 

 

 

 

اين نكته را در جايي بنويسيد تا براي هميشه در ذهنتان حك شود و هر روز متعجب نشوييد: ((خلق و خوي بچه متولد تير شما با همان سرعتي كه پوشك او را عوض مي كنيد تغيير مي كند. اين دنيا براي كودك قمري جاي جديدي است. او از همه چيزهاي خوشمزه اي كه مي خورد يا مي نوشد بسيار لذت مي برد و مجذوب تصاوير رنگارنگي مي شود كه از جلوي چشمان تيزبين او مي گذرند و اين همه را در حافظه پربار خود ثبت مي كند. او هرچه را كه تجربه كند به ياد مي سپارد. همين طور كه بزرگ مي شود هر احساس و عاطفه اي را به خاطر مي سپرد و قادر است آن را به طور دقيق به ياد بياورد.

 

 

 

يك زن متولد تير را مي شناسم كه در اروپا به دنيا آمده بود و هربار كه بيمار مي شد لالايي روسي را كه در كودكي شنيده بود كلمه به كلمه مي خواند، اگرچه حدود نيم قرن مي شد كه در آمريكا زندگي مي كرد. اكثر ما به سختي مي توانيم كلمات يا آهنگ لالايي زبان مادري خويش را به ياد بياوريم.

 

 

 

ذهن فعال كودك تير ماه، از صبح تا شب، هر چه را مي بيند و مي شنود در حافظه خود ثبت مي كند. والدين او خيلي مشكل مي توانند او را تا اوج روياهايش دنبال كنند، يا همراه با او در رودخانه تخيلات درخشان او غوطه ور شوند. احساسات او بسيار غني، فراوان و گوناگونند، ولي گاهي اوقات پيش مي آيد كه احساس تنهايي مي كنند.

 

 

 

بازي كردن با بچه هاي متولد تير بسيار شادي بخش و سرگرم كننده است. آنها بچه هاي شيريني هستند، قيافه هايي مضحك دارند، و با چشمهايشان انگار حرف مي زنند. وقتي گريه مي كنند چهره شان حالت عادي خود را از دست مي دهد، وقتي ادا در مي آورند صورت آنها چين مي خورد، و موقعي كه لبخند مي زنند مي شكفند. تماشاي چهره آنها سرگرم كننده است، ولي احتمالا هميشه آرزو مي كنيد كه اي كاش مي شد فهميد كه چه موقع مي خواهد بخندد، به چه چيز در دوردستها خيره شده است، و به چه موسيقي جلب كننده اي گوش مي دهد.

 

 

 

نيازهاي عاطفي بچه هاي متولد تير بيش از بچه هاي متولد اسفند است. قوي ترين عاملي كه بر متولدين تير تاثير مي گذارد محيط اوليه خانواده است. خرچنگها، از دوران نوزادي تا نوجواني، دقيقا همان واكنشهاي پدر و مادر و خواهر و برادرهاي خود را تقليد و تكرار مي كنند. كودك تحت تاثير ماه شما احتمالا خجالتي است و نمي تواند تمايلات دروني خود را براي شما بازگو كند ولي از صميم قلب خواهان آن است كه او را در آغوش بگيريد و دوستش داشته باشيد. اگر اين بچه متواند توجه خانواده، اقوام و دوستانش را به خود جلب كند از بين مي رود. 

 

 

 

يك شب دير وقت در آشپزخانه يكي از دوستان نزديكم كه متولد تير است بوديم و داشتيم راجع به كودكي او صحبت مي كرديم. او گفت: ((وقتي كه دختر مدرسه اي بودم پدر و مادرم هفته اي ده پانزده سنت به من پول تو جيبي مي دادند. ولي من هيچ وقت پولم را خرج نمي كردم. بلكه آن را پس انداز مي كردم تا بتوانم آن را جايزه بدهم.)) من پرسيدم: ((براي چي؟)) جواب داد: ((خوب، من آخر هر ماه به آن دوستي كه بهترين رفتار را در طي آن ماه با من داشت پنجاه سنت جايزه مي دادم.)) تعجب كردم و خواستم به او بگويم كه با آن پول مي توانست چقدر شكلات و چيزهاي جالب ديگري بخرد ولي در چشمهايش چيزي ديدم كه نظرم عوض شد.

 

 

 

كودك متولد تير در دوره نوجواني ممكن است براي مدتي كوتاه، بدون هيچ دليلي، كمي ياقي گري كند، ولي در طي سالهاي حساس زندگي اش، معمولا نظم و انضباط را مي پذيرد. زدگي دروني او برايش خيلي واقعي و زنده است و از همين رو مي تواند ساعتها در تنهايي بماند و با خود بازي كند. حتي ممكن است يك همبازي خيالي به اسم بوريس يا بتي داشته باشد كه به كمك مي كنند تا گلهاي خيالي بكارد و با هم دزد بازي كنند. همبازي خيالي او هميشه با ادب و خوش رفتار است و مي گذارد كه او در بازي ها برنده شود.

 

 

 

گاهي اوقات اين همبازيهاي خيالي براي چند هفته اي غيبت مي كنند، ولي به محض آن كه دوستان واقعي او احساساتش را جريحه دار مي سازند و مقام رياست را از او مي گيرند آنها دوباره سر و كله شان پيدا مي شود. با وجود آن كه اغلب متولدين تير آدمهايي ساكت و سر به زير هستند ولي نشانه خورشيدي آنها دلالت بر حاكم بودن آنها مي كند. آنها عليرغم احساسات ظريف و رفتار آرام خود، به هيچ وجه مطيع و فرمانبردار كسي نخواهند شد. همچنين از نظر فكري بچه هاي مستقلي هستند.

 

 

 

معمولا بچه هاي جيغ جيغو بيشترين توجه را جلب مي كنند، اما بچه متولد تير از چنين روشي پيروي نمي كند، ولي اگر به او بي اعتنايي كنيد يا او را مورد بي مهري قرار دهيد گريه را سر خواهد داد. البته گريه اي كه سيل راه مي اندازد و ممكن است اتاقش را آب ببرد. انگار كه كسي شير آب را باز گذاشته باشد و آب همه جا را برداشته باشد! اگر اين اشكها نتواند آن احساس ترحم و دلسوزي را كه سخت بدان محتاج است جلب كند آنگاه اين پسر يا دختر كوچولو وقتي كه بزرگ شد همانند مردان متولد شهريور درونگرا مي شود و احساسات خود را پنهان مي كند و قادر نيست عشق بورزد و از ديگران محبت دريافت كند. آنگاه به تنهايي پناه مي برد و كمتر دوست مي گيرد و در سنين پيري آدم گوشه گيري خواهد شد.

 

 

 

وقتي كه سرپرست چنين خرچنگ كوچولوي حساسي مي شويد بايد با او بخنديد، گريه كنيد، و ترسهاي او را تسكين دهيد. اين بچه از خيلي چيزهاي مي ترسد، مثلا از خوابيدن در تاريكي، آتش و كبريت، ماشين هايي كه با سرعت زياد حركت مي كنند و پر سروصدا هستند. او همچنين از غريبه ها، حيوانات بزرگ، نورهاي درخشان، غذاهايي كه قبلا نخورده باشد، و رعد و برق وحشت دارد. وقتي كه باران مي بارد مثل اغلب پرنده ها غمگين مي شود. باران بهاري يا پاييزي در روح او تاثير مي گذارد و او را وادار مي كند شعري بگويد، تابلويي بكشد، يا آهنگي بسازد. گاهي اوقات هم سرش را زير پتو مي كند و از ترس مي لرزد.

 

 

 

بچه متولد تير هميشه به يك همدل خوب نياز دارد تا بتواند استعدادهاي هنري و خلاق خود را آشكار كند. چنانچه در سالهاي اوليه زندگي اش از صميم قلب با او همدردي و همدلي كنيد آنگاه در سن بلوغ فردي صبور، شكيبا، سخاوتمند و متكي به نفس بار مي آيد. اما اگر به او بي اعتنايي كنيد خوش قلبي او تغيير مي يابد و تبديل به ترحم به خود و سكوت مي شود. هراس و وحشت او نيز ممكن است به تعصب غير منطقي و تنفر تبديل شود، مگر آن كه در سنين كودكي اين مسئله را به نوعي حل كرده باشيد. خرچنگهاي كوچولو وقتي كه از نظر احساس و عاطفه درست رشد نكرده باشند گاهي تبديل به آدمهايي بداخلاق، شكاك و كينه توز مي شوند. در بهترين حالت، اين مردان و زنان غمگين و دمدمي مزاج، زندگي غمبار و كسالت باري خواهند داشت مگر آنكه عزم خود را جزم كرده و همه تلاش خود را براي ساختن يك امپراطوري مالي صرف كنند و يا در پي شكوفا كردن استعدادهاي نهاني خود برآيند. اين دو روش مي توان جايگزين عشق و عاطفه اي گردد كه در دوران كودكي، زماني كه بيش از هر وقت ديگر از لحاظ احساسي آسيب پذير بوده اند از آنها دريغ شده است.

 

 

 

در ارتباط با اين بچه ها بايد نكته مهمي را هميشه به خاطر داشته باشيد: اين كودكان راجع به بي اعتنايي ديگران و عدم پذيرش خود از طرف جمع هميشه پيش خود خيالبافي مي كنند. از همين رو دائم بايد به آنها گوشزد كنيد كه بچه هايي خوب، باهوش، دوست داشتني و زرنگ هستند. بعضي از پدر و مادرها متوجه اين نكته مي شوند و آنقدر به آنها توجه مي كنند كه لوس بار مي آيند و هنگامي كه وارد جامعه مي شوند از همه توقع دارند كه به آنها توجه كنند و چون به خواسته خود نمي رسند رنجيده خاطر و عصباني مي شوند.

 

 

 

عجيب نيست كه اغلب متولدين تير خاطره خوبي از مادر خود دارند و هر چقدر بزرگتر مي شوند مادر خود را بيشتر مورد ستايش و تمجيد قرار مي دهند. چون هيچ كس ديگري به اندازه مادرشان به آنها توجه نشان نمي دهد. 

 

 

 

در مورد بچه متولد تير، پرسش مهمي كه مطرح مي شود اين است كه آيا با اين بچه قمري بايد بيش از حد سختگيري كرد و او را مقيد و محدود كرد يا بايد بيش از حد به او آسان گرفت و او را لوس كرد؟ يافتن راه ميانه چندان ساده نيست. ولي نوميد نشويد. بهترين روش آن است كه با او طبيعي رفتار كنيد. يعني به روش قديم هر موقع كه لازم بود تنبيهش كنيد و در بقيه موارد او را در آغوش بگيريد و ببوسيد و به او محبت كنيد.

 

 

 

معلمهاي مدرسه خيلي زود متوجه استعداد عجيب و غريب متولدين تير در درس تاريخ مي شوند. آنها خيلي خوب تاريخ ها و وقايع را به خاطر مي سپرند و به مدد حافظه پرقدرت خود مي تواند همه چيز را درباره گذشته حفظ كنند. طوري كه انگار خودشان در آنها حضور داشته اند. اگر پل ريور، توماس جفرسون، يا آبراهام لينكلن مي توانستند برگردند و داستان زندگي خود را تعريف كنند احتمالا قادر نبودند به خوبي متولدين تير راجع به گذشته خود حرف بزنند. به همين دليل به راحتي مي توان فهميد كه چرا آنها به سمت تئاتر مي روند، عكاسان خلاقي مي شوند، و در موسيقي يا هنر فعاليت مي كنند.

 

 

 

معلمين اين بچه ممكن است گاهي اوقات از سماجت و لجبازي يا خيالپردازي آنها شكايت كنند ولي اين نقاط ضعف آنها چندان جدي نيست. آنها گاهي اوقات در مورد همه چيز اغراق مي كنند. مثلا پسر متولد تير وقتي كه از ايوان خانه پايين مي افتد و صورتش كمي زخمي مي شود مي گويد خراشهاي روي آن بر اثر حمله خرس خطرناكي در جنگل ايجاد شده است. دختر متولد تير هم اگر يك جر و بحث عادي با پدر و مادرش داشته باشد ممكن است آن را براي ديگران اين طور تعريف بكند كه او را در اتاقش زنداني كرده اند و در را به رويش قفل كرده اند و به او غذا نداده اند. بديهي است كه متولدين تير با خواندن داستانهاي هيجان انگيز و آن تخيل قوي كه دارند مي توانند داستانهاي پرماجرايي از خود ببافند. اما وقتي كه احساساتش واقعا جريحه دار شود به جاي سر هم كردن تراژديهاي خيالي، به گوشه اي مي رود و ساكت مي شود. ضرب المثل قديمي چيني مي گويد: ((كسي كه واقعا آزرده شده است سكوت مي كند.))

 

 

 

كودكان متولد تير مانند كودكان متولد مهر مي توانند با پرخوري خويش هزينه مربوط به غذاي خانواده را افزايش چشمگيري بدهند. و وقتي هم كسي به آنها مي گويد ((چاقالو)) رنجيده خاطر مي شوند و شما بايد آنها را آرام كنيد. اما اگر دچار افسردگي باشند طوري ضعيف و لاغر مي شوند كه همه به آنها مي گويند ((لاغر مردني)). اما بهتر است در مورد اين بچه ها از به كار بردن هر نوع لقبي خودداري كنيد.

 

 

 

اكثر خرچنگاي جوان با اشتياق منتظر روزي هستند كه بتوانند كار كنند و پول دربياورند. آنها براي پيدا كردن كار در كوچه و خيابان راه مي افتند و همسايه ها را به ستوه مي آورند. بچه متولد تير شما ممكن است از همان دوران كودكي به كارهايي مثل چمن زدن، جارو كردن برگ ها، يا نگهداري بچه هاي همسايه بپردازد. بطريهاي خالي را جمع آوري مي كند و آنها را به مغازه دار مي دهد و گرويي آنها را مي گيرد. لباسهاي شسته را روي بند پهن مي كند، به رفتگر محله كمك مي كند، شربت مي فروشد و خلاصه هر كاري از دستش بر مي آيد انجام مي دهد تا چند سكه به دست بياورد و از صداي جيرينگ جيرينگ آنها لذت ببرد. البته او بخش مهمي از پولي كه به دست مي آورد پس انداز مي كند. او احتمالا زودتر از بچه هاي همسن و سال خود ياد مي گيرد كه پول تو جيبي خود را بدست بياورد و از اين بابت به خود افتخار خواهد كرد. خلاصه آنها از نظر مالي چندان مشكلي براي شما ايجاد نخواهند كرد. مثلا وقتي كه دانشجو مي شوند به كار دانشجوي مي پردازند. پسران متولد تير اصولا كنجكاوي خاصي به دنياي تجارت و كسب دارند. دخترهاي متولد تير نيز در امور مالي با لياقت و كاردان هستند و علاوه بر آن وقت زيادي را به بازي با عروسكهايشان و پخت و پز اختصاص مي دهند و براي شغل آينده خود كه كدبانويي است به تمرين كردن مي پردازند.

 

 

 

بچه متولد تير با شوخي و لطيفه هاي خنده دار خود باعث سرگرمي شما مي شود. او با شكلكهايي كه در مي آورد شما را به ياد ماسكهاي جشن هالوين مي اندازد. اگر برايتان امكان دارد قطعه زميني در گوشه حياط به او بدهيد تا با دست خود گياه بكارد و رشد آنها را تماشا كند. اين بچه نسبت به بيماري اقوام و بستگان خود مشكلات مالي آنها و همچنين دردسرهايي كه برايشان پيش مي آيد حساس است و به ياري آنها مي شتابد.

 

 

 

نوجوان متولد تير عاشق كتابهايي است كه راجع به قهرماناني است كه با شجاعت و دلاوري از پس مشكلات بر مي آيند. آنها با حيوانات رفتاري دلسوزانه و خوب دارند. اگر احساس كنند كسي به آنها زور مي گويد و با آنها بدرفتاري مي كند عقده دل خود را بر روي كوچكتر از خود خالي مي كنند. خرچنگهاي جوان گاهي اوقات دچار كج خلقي مي شوند و ترشرويي مي كنند، ولي اين رفتار چند ساعت بيشتر طول نمي كشد و دوباره همان خنده شاد و پر نشاط خود را سر مي دهند.

 

 

 

وقتي كه چراغ اتاق خواب را خاموش مي كنيد، احتمالا مثل همه والدين ديگر به ياد روزهايي در آينده نزديك مي افتيد كه او ديگر نيست تا سر كوچك خود را از لاي در بيرون بياورد و ((يك ليوان آب)) بخواهد. و كمي غمگين مي شويد. هنگامي كه او خانواده را ترك مي كند تا خود خانواده تشكيل دهد، ديگر صداي خنده ها و گريه هاي پرسروصداي او را نخواهيد شنيد. آيا او هرگز خانواده خود را فراموش مي كند؟ اگر در اواخر خرداد يا اوايل تير به دنيا آمده باشد هرگز اين كار را نمي كند. ممكن است براي چند سال به نقاط دوردست سفر كند ولي شما بهتر است كه آن تيله هاي كوچكي را كه بعد از يك دعوا به شما داد، يا آن عروسك پارچه اي كهنه او را دم دست نگه داريد چون فرزند متولد تير شما به زودي به خانه بر مي گردد تا خاطرات گذشته خود را از نو زنده كند. مهم نيست چقدر از شما دور است، چون او هر جا كه باشد خانواده خود را فراموش نمي كند.

 

 

کودک متولد فروردین (فال تینا)

 

 

                                                               ني ني شكلك         

 

در همان حال كه پدر خانواده دارد سيگار تعارف مي كند، كودك متولد فروردين براي جلب توجه، در گهواره خود جيغ و داد به راه  مي اندازد. شما به چه اجازه اي به جاي توجه به او، مشغول صحبت با پرستارش هستيد؟ اصلا معلوم است رئيس كيست؟ تا جواب اين سوال معلوم نشود نمي توانيد او را از بيمارستان بيرون ببريد. بچه مريخي از بدو تولد مي خواهد حاكم باشد. شك داريد؟ مدتي تنهايش بگذاريد تا ببينيد چگونه قاشق خود را محكم بر روي سيني مي كوبد و هر نوع ترديدي را در شما از بين مي برد. در هيكل قوي و چهارشانه اين بچه حتي يك استخوان ضعيف هم نمي بينيد. او اگر از غذايش خوشش نيايد آن را تف مي كند و بشقاب صبحانه خود را روي سر كوچك و تاس خود خالي مي كند تا به همه نشان بدهد كه غذا مورد دلخواهش نيست. دختر بچه هاي فرورديني نيز به همين اندازه – و شايد بيشتر – رك و راست هستند. اگرچه هيچ كس از دختري كوچولو و شيرين انتظار چنين رفتار خشكي را ندارد. گفتم شيرين؟ فلز ماه فروردين آهن و سنگ آن الماس است يعني سخت ترين ماده شناخته شده!
 
بچه متولد فروردين احتمالا زودتر از بقيه بچه ها راه مي افتد و زودتر زبان باز مي كند. كنترل اين بچه چندان ساده نيست. كافي است او را از كاري بازداريد، آن وقت انگشت چاق و كوچك خود را به علامت مخالفت با شما تكان مي دهد. تربيت او را بايد از همان سنين اوليه شروع كنيد. مراقب باشيد زمين نخورد و سر و صورتش را زخمي نكند. آمادگي صدمه خوردن را دارد بنابراين چاقوي تيز را جلوي دستش نگذاريد و مواظب باشيد خودش را نسوزاند. اگر در اطرافش جسم داغ يا خطرناكي باشد شك نداشته باشيد كه مشتش را بر روي آن مي كوبد. اما فكر مي كنيد از اين كار خود درس مي گيرد؟ ابدا. بلكه سعي مي كند ركود شكني كند. در موقع دندان در آوردن احتمالا دچار تب مي شود، اما مشكل چنداني ايجاد نمي كند. بنابراين زياد سخت نگيريد.
 
وقتي كه كمي بزرگتر شد چنان محكم شما را در آغوش مي گيرد كه احتمالا نفستان بند مي آيد. نوجوان مريخي احساسات و عواطف خود را راحت بروز مي دهد. اما عده ي كمي از آنها اگرچه در اوايل دوره ي نوجواني خيلي با احساس هستند ولي به زودي گرماي عواطفشان رو به سردي مي گرايد و خاموش مي شود. اينها گوسفند هاي كوچك و ساكت و غمگيني هستند ولي به هر حال شاخ هاي خطرناكي دارند.
 
از من به شما نصيحت، هيچ گاه از نزديكان خود نخواهيد كه از بچه ي شما مراقبت كنند - مگر اينكه از قبل هشدارهاي لازم را به آنها بدهيد. مثلا اگر عمه بيچاره او بخواهد در مدتي كه شما مسافرت هستيد از او مراقبت كند ممكن است بچه دستش را توي ظرف شكر كند و عمه هم از كوره در برود و پايش را به زمين بكوبد. اين واكنش عمه ممكن است قوچ كوچولو را متعصب و عصباني كند و او هم پاي كوچكش را به زمين بكوبد و اولين جمله اش را بگويد: (( عمه! به من چيزي نگو!)) عمه هم ممكن است تا مدتي چيزي نگويد. اين احتمال هم هست كه شما مجبور شويد از سفر خود برگرديد زيرا انگشت شست پاي فرزند دلبندتان در هنگام كوبيدن به زمين شكسته است!
 
اين بچه وقتي بزرگتر و قوي تر شد و دوران آبله مرغان، سرخچه، سرخك، و مخملك را پشت سر گذاشت آنگاه دوران خشم و عصبانيت او شروع مي شود. اگر بخواهيد او را از كاري كه مي خواهد انجام دهد بازداريد خشمگين مي شود اما عصبانيت او زياد طول نمي كشد. بعد از چند بار انفجار خشم، لبخند دلنشيني به نشانه ي پيروزي بر روي لبهاي او ظاهر مي گردد.
 
كودك فرورديني بسيار دست و دلباز است و اسباب بازيهاي خود را با همبازيها، پستچي، سگ همسايه، و حتي گربه توي خيابان شريك مي شود. البته اين كار تا وقتي ادامه مي يابد كه آنها احساسات او را جريحه دار نكنند. دختر و پسر فرورديني احتمالا از همان دوران كودكي در انجام تكاليف مدرسه كوتاهي مي كنند. اگر بچه هاي منضبط ديگر را سرمشق قرار دهيد باز هم فايده اي ندارد. من اين احتمال را مي دهم شما بيش از يك بچه ي فرورديني داشته باشيد زيرا معمولا ستارگان چنين بلايي را به سر پدر و مادر نازل نمي كنند! براي اينكه او را وادار به انجام تكاليفش كنيد به جاي خجالت زده كردن او، با او مبارزه كنيد. او شيفته جدال و مبارزه است. كافي است به او بگوييد در رديف شاگردان تنبل كلاس قرار دارد و نمره هايش به نمره هاي بچه هاي زرنگ نمي رسد ولي در هر حال او را دوست داريد. بعد مي بينيد كه با شتاب خاك هاي روي كتابش را پاك مي كند و با اراده اي محكم به شما ثابت مي كند كه سخت در اشتباهيد و كسي جرات آن را ندارد از او جلو بزند. وقتي كه اثر مثبت چنين روشي را ديديد موضوع را با معلمانش در ميان بگذاريد و آنها نيز چنانچه بيش از يك شاگرد فرورديني در كلاس داشته باشند از شما تشكر خواهند كرد!
 
البته همه ي پدر و مادر ها با اين روش آشنا نيستند و هميشه از خود مي پرسند چطور مي شود فرزند با استعدادشان چهار سال در يك كلاس بماند. البته نبايد زياد نگران باشيد چون موقعي كه اين بچه ها وارد جامعه مي شوند و متوجه مي گردند اشخاص زرنگتر از خودشان هم وجود دارد رمان از دست رفته را جبران مي كنند. و هنگامي كه چند دفعه جلوي بچه هاي كلاس تحقير شدند با شتاب درس مي خوانند و حتي چند كلاس يكي مي كنند تا به سطح ديگران برسند.
 
بچه متولد فروردين آميزه اي از آرمانگرايي و خيالپردازي و همچنين عملگرايي و لجاجت است. او همان طور كه سمج و ساده است ملايم و قوي نيز هست. اين خصوصيات متضاد در اين موجود كوچك چنان باهم تركيب شده است كه باعث شگفتي و تحير شما، دوستانتان، بعدها رئيس اداره اش، دشمنان آينده اش، و بالاخره موجودي كه احتمالا بعدها با او ازدواج خواهد كرد خواهد شد.
 
بچه هاي متولد فروردين هميشه در بازي با همسن و سالان خود نقش رئيس گروه را بازي مي كنند. آنها بازيهاي جديد را مطرح مي كنند و هميشه راه خود را مي روند و در برابر مسئولين و بزرگترها مي ايستند. 
 
بنابراين از همان ابتدا قوانين و مقررات محكمي را براي او وضع كنيد. بچه فرورديني كه در كودكي و نوجواني، اطاعت از بزرگترها را ياد نگيرد مجبور خواهد شد كه در سنين بزرگتر دروس فشرده اي را بياموزد. فراموش نكنيد كه او موجودي دل نازك و حساس است و عليرغم آن ظاهر پر جرات و قوي، اگر بفهمد كه دوستش ندارند خيلي وحشت مي كند. مقاومت در برابر خواسته هاي او، يا بي اعتنايي به اشتياق و شور و شوق او، باعث مي شود گريه كنان به سمت خانه بگريزد. در اين مواقع او را در آغوش بگيريد زيرا قلبش شكسته است. او به خاطر سادگي و خوشبيني و خوش قلبي ذاتي اش، بارها و بارها ضربه مي خورد و به همين دليل بيش از آنچه تصور مي كنيد بايد مراقبش باشيد. 
 
بچه ي فرورديني به افسانه هاي پريان و غول و عصاي جادويي اعتقاد دارد و متاسفانه همه مردم را به اين دو گروه – پري و غول – دسته بندي مي كند و راجع به آنها قضاوت مي كند. ولي وقتي كه فهميد در دنياي ما قاتلهاي غول پيكري وجود دارند كه به راحتي مي توانند طلسم عصاهاي جادويي را خنثي كنند سر عقل مي آيد.
 
هداياي تولد بچه قوچ را در جاي امني مخفي كنيد چون او اصلا تحمل انتظار را ندارد. اعتقادات او را به شخصيت هاي تخيلي مثل بابانوئل خيلي زود از بين نبريد. زيرا وقتي كه نخست شديدا به چيزي اعتقاد داشته باشد و بعد خودش به تدريج به اشتباه خود پي ببرد و از آن اعتقاد دست بردارد آدم قوي و با اراده اي بار مي آيد. او پول تو جيبي خود را خيلي زود خرج ميكند ولي هميشه آماده است آخرين سكه اي كه برايش باقي مانده به شما بدهد كه براي خود شير بخريد. دختر فرورديني ممكن است هفته اي پنج پنس به بچه هاي محله ي خود بدهد كه مورچه ها را لگد نكنند. اگر در كودكي با او بدرفتاري شده باشد بعدها رفتاري تهاجمي پيدا خواهد كرد. ولي اگر با ملايمت او را راهنمايي كنيد حق خود را با زورگويي كمتري مطالبه مي كند و با همسالان خود رفتار مهربانتري خواهد داشت.
 
اگر با مهرباني و عطوفت چيزي از او بخواهيد با خوشرويي مي پذيرد، ولي امان از موقعي كه چيزي را به او حكم كنيد! يادتان باشد كه هر گز غرور او را جريحه دار ننكنيد. همچنين اعتماد به نفسش مثل هوايي كه تنفس مي كند برايش مهم است. او خيلي زود خواهان استقلال است. او هرگز دلش نمي خواهد آدم نامهرباني باشد. بنابراين به او ياد بدهيد كه اگر به بچه هاي ديگر زور بگويد و با بچه هاي مخصوصا مظلوم قلدري كند آنوقت آنها تصور مي كنند كه موجودي نامهربان است.
 
كودك متولد فروردين وقتي كه در كنار افراد منفي باف و تلخ قرار مي گيرد عصبي مي شود ولي چيزي نمي تواند او را از پاي در بياورد. الماس را كه خوب ميشناسيد! او به كتاب و مطالعه علاقه زيادي دارد ولي با همه ي اينها ممكن است يكي دو سال بيشتر در مدرسه نماند او بيشتر اهل جدال و مبارزه است ولي مراقب باشيد زود تسليم او نشويد. او بايد راهي مدرسه شود زيرا نظم و انضباط آنجا هنوز به درش مي خورد و احساسات آتشين را كنترل مي كند. هرچه بيشتر از نظم و مقررات شانه خالي كند بيشتر به آن نياز دارد.
 
بچه متولد فروردين بايد احساس مسئوليت را ياد بگيرد و آن را مي توانيد با اتكا به منطق و احساس به او آموزش دهيد. والدين و معلم ها همواره بايد بدانند كه بچه ي متولد فروردين اگر مورد تشويق قرار گيرد همه سعي و كوشش خود را مي كند اما اگر مورد خشم قرار گيرد از كوره در مي رود و انگيزه ي خود را براي انجام كار از دست مي دهد. او را هميشه بايد سرگرم به كار كرد وگرنه دردسر درست مي كند. براي او بيكاري خيلي خطرناك است. بچه ي فرورديني احتياج به خواب زياد دارد تا بتواند انرژي زيادي كه مصرف مي كند را دوباره از نو به دست بياورد.
 
منبع : دایرة المعارف طالع بینی 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

نرگس مامان باران قلنبه
2 تیر 92 19:16
سلام عزیزم رای دادم و 77 امتیازی شد
به امید برنده شدنش


مرسی عزیزم