تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 25 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 27 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

ورقه بادمجون !

1392/8/18 7:19
نویسنده : مامان شادی
303 بازدید
اشتراک گذاری

 وقتی بچه ات مریضه و حوصله هیچ کاری رو نداری حتی درست کردن غذا واسه خودت و بوی

کباب روی منقل همسایه از تو بالکنی که رفتی توش رخت پهن کنی به مشامت میخوره و بوش

مستت میکنه ..دو راه بیشتر نداری...راه اول اینکه یه راست نوک دماغت رو بگیری و منبع بو رو

دنبال کنی ببینی به کدوم خونه می رسه و در بزنی یه سیخ کباب بگیری ..یا اینکه بری توی

آشپزخونه و یه چیزی سر هم کنی تا بزنی تو رگ تا شکمتو سیر کنی.

من راه دوم رو انتخاب کردم..بادمجون چیزی هست که من همه جوره دوستش درم...کبابی سرخ

شده ..توی ماست..میرزاقاسمی کشک بادمجون و حتی ساده ترین نوعش که یه غذای رشتیه

به اسم "  ورقه بادمجون " که توی خونه ما فقط من طرفدارشم.

 


 

طرز تهیه در ادامه مطلب !

نمیدونم شاید شما هم این غذا رو درست کردین و خوردین  ... ما که بهش میگیم بادمجون

ورقه ، هم میشه با نون خوردش و هم با برنج . من که این غذا رو با نون خیلی دوست دارم 

البته خیلی کم پیش میاد درستش کنم ، چون تو خونواده ی ۴ نفری ما همه به جز من از

از بادمجون بدشون میاد.

خوب بریم سر اصل مطلب .....

مواد لازم

بادمجان                   ۴  عدد یا  هر چند تا که دوست دارید

تخم مرغ                 ۲ عدد ( اینم به میل خودتون میتونین کم و زیادش کنین )

طرز تهیه :

 با تغییر در اندازه ی این غذا هیچ اتفاقی نمیفته .....

بادمجونها رو پوست کنده و حلقه حلقه برش میزنیم ، کمی نمک میپاشیم تا  عرق کنه ....

کمی فشارش میدیم تا آبش خارج بشه و بعد تو روغن سرخش میکنیم ....

تخم مرغ ها رو کمی با چنگال میزنیم و روی بادمجونهای سرخ شده میریزیم و روش کمی

فلفل میپاشیم . درش رو میذاریم تا تخم مرغ بپزه .

 به همین آسونی  البته من یه دونه بادمجون حلقه کردم و یه دونه تخم مرغ زدم و در

تنهایی خوردم.

تینا و باباش انزلی بودن..به رایان هم ندادم چون سرخ کردنی بود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان سهند و سپهر
18 آبان 92 9:55
ووووووووی به به چه خوشگل و خوشمزه به نظر میاد. نوش جونتون.
منم دیشب سیب زمینی تنوری درست کرده بودم با پنیر و کمی آویشن و کره. خیلی خوشمزه شده بود.




ایکاش عکس بزاری عزیزم با طرز پخت
مامان سهند و سپهر
18 آبان 92 11:01
طبق معمول عکسشو نگرفتم . معمولا ما از هول حلیم میفتیم توی دیگ آخه
شادی جون این شمال منو خیلی شیکمو کرده !!
ولی اینبار حتما میگیرم عکسشو چون خیلی خوشگل شده بود


نوش جونتون عزیزم
(زهره)مامان فاطمه
18 آبان 92 11:17
وای شادی جون هی این هنرمندیهاتو میبینم دچار افسردگی میشم
خوشمزس


شما که کد بانویی خانم
(زهره)مامان فاطمه
18 آبان 92 11:17
با یه عالمه پست جدید آپم


اومدم عزیزم
الناز مامان طاها
18 آبان 92 12:19
نوش جونت عزيزم ،منم عاشق بادمجونم
مهسا مامان نورا
18 آبان 92 13:09
نه بابا ای دوست ما خیلی کد بانو کم اوردیم جلوتدستت درد نکنه اما من یکی به بادمجان حساسیت دارم و در خونه ما اصلا درست نمیشه خیلی کم .


چه بد...چرا ؟ میخوری چی می شه؟
مامان آیسو وآیسا
18 آبان 92 13:15
به نظر من تو چایی شیرینم بادمجون بریزی خوشمزش میکنه..منم عاشق بادمجونم اینم که حتما خوشمزه است...اصلا همه غذاهای شمال خوشمزه است مخصوصا یه خورشت دارین تاب ایرانه اسمش انگار وای خیلی معرکه است..افرین به دوست کدبانوی خوبم


تاب ایران؟ تا حالا نشنیدم..کجای شمال؟ من رشت هستم
مامان پارساجونی
18 آبان 92 17:33
به به کدبانو خیلی خوبه وقت میکنی و اینارو میذاری تو وبت عزیزم اینطوری ماهم یاد میگیریم ممنون از لطفت با بچه مریض منکه چند روزه نتونستم آپ کنم از دست این پارسا


عزیزم من هم هر وقت خوابه مینویسم و چرکنویس نگه میدارم تموم که شد آپ میکنم..2 شب که بالاسرش بیدار بودم برای اینکه خوابم نبره وبلاگ مینوشتم
مامان آرتین
19 آبان 92 8:48
سمت ما این غذارو با کدو سبز درست میکنند ...
دستت درد نکنه مامان کد بانو


نوش جون عزیزم اسمی داره غذای شما؟
رها
28 آبان 92 13:31
منم بادمجون دوس دارم البته کدو و بیشتر دوس دارم ولی کلا فرقی نمیکنه این بادمجونه هم بد چیزیه ، با همه چی خوشمزه میشه با گوجه - تخم مرغ - خالی - همه جوره خوبه آخ اخ ، مخصوصا اینا وقتی خوبه که شمال باشی یه ماست و سیر هم بذاری جلوت بخوری و فکر بوی سیر و نکنی