تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

ژله هندوانه ای!

1392/9/29 21:38
نویسنده : مامان شادی
2,178 بازدید
اشتراک گذاری

کیا یادشونه شب یلدا دور کرسی جمع میشیدیم و سنجد و کشمش میخوردیم با هندونه و خربزه

تازه ما برفو قاطی شیره انگور میکردیم میخوردیم(کرسی رو دیگه پیاز داغ زیاد کردم..ندیدم..فکر

نکنید حالا پیر و پاتالم چشمک)

هنوز فرصت هست..دیر نشده بجنبید..وقت دارید..ژله هندونه ای درست کنید..

 

 

 

 

 

 

ادمه مطلب رو ببینید لطفا برای دستور و عکسهاش

 

مواد لازم:

 

یک بسته ژله سبز (من ليمو استفاده كردم)

یک بسته ژله آلوئه ورا

یک بسته ژله قرمز (من آلبالو استفاده کردم)(البته مقدار همه اينا بستگي به قالبتون داره)

شیر یک ليوان

ماست يك قاشق چاي خوري (من نریختم وقتی فهمیدم دیگه کار از کار گذشته بود)

سه عدد كاسه در سايزهاي مختلف

طرز تهيه:

ژله سبز و طبق دستور ژله درست ميکنیم اگه آب سردش رو كمتر بريزيم كه سفت تر بشه بهتره. میشه

يه قاشق چاي خوري ماست هم بهش اضافه كردم كه از شفافيتش كم بشه.ا(بنده بعد فهمیدم )ین ژله

رو تو بزرگترین کاسه ميريزيم.

 

 کاسه متوسط رو ميگذاریم داخل ژله..من دور کاسه رو با کیسه فریزرپوشوندم بعد گذاشتم. مواظب باشید که ژله سبز داخل کاسه دوم نره و کاسه دوم دقیقا" وسط قرار بگیره. البته من هر كاري كردم آخر وسط نموند. به عنوان وزنه داخل کاسه دوم آب ميريزيم.(اگه سنگین نباشه حرکت میکنه)

 

ژله رو ميگذاريم تو یخچال تا کاملا ببنده ، بعد با ملاقه آبش رو خالی ميكنيم و به جاش آب داغ ميریزیم. یه

تکون جزئی ميدیدم و کاسه رو از ژله جدا ميکنیم.البته اگه مثل من حوصله اينكارا رو نداشتين در يك عمليات ضربتي يهو كاسه رو كج كنين كه آبها بريزه ، بعد توي كاسه آب داغ بريزين. ، خب حالا شما

کاسه ای دارین که دور تا دورش ژله سبز رنگه.

 

حالا با ژله آلوئه ورا و شیر ، ژله رو درست ميكنيم ..(یه لیوان آب جوش و یه لیوان شیر سرد) و وقتي ولرم

شد ميريزيم روي ژله سبزمون. 

 

حالا کوچیکترین کاسه رو مثل روش اول ميذاریم داخل ژله شیرمون.

 

باز ميذاریم تو یخچال تا ژله شیر هم ببنده ، کاسه سوم رو هم مثل روش قبل ازژله شیر جدا ميكنيم ، ژله

قرمز رو كه قبلا آماده کرديم و ميريزيم داخل ژله و ميذاريم ببنده. حالا داخل بزرگترین کاسه به ترتیب از

بیرون به داخل ژله سبز، سفید و قرمز داريم.

 


 

ژله رو برميگردونيم ، برش ميزنيم و با تخمه هندونه يا اگه نداشتين مثل من با كاكائو تزئينش ميكنين.

 


ژله من موقع برگردوندن شكست. اگه ميدونستم اينطور ميشه اينقدر زحمت نميكشيدم و از اول ژله

سه رنگ معمولي با رنگاي قرمز سفيد سبز ميدرستيدم. بعد برش ميزدم. مثلا ميخواستم نصف هندونه رو درسته دربيارم.

خداييش كجا هندونه اي ديدين كه سفيديش بيشتر از سبزيش باشه. دوره آخرالزمونه ديگه.

 

 چند تا نکته که مثل من سوتی ندین:

1- ژله ها رو نزارین خیلی سفت بشن..فقط در حدی که خودشون رو بگیرن کافیه...اگه خیلی

سفت بشه ژله رنگی ها از هم جدا میشه موقع برش

2-توی ژله سبز یه کمی رنگ خوراکی اضافه کنید پر رنگتر بشه بهتره

3- ظرفهای من خیلی بزرگ بود..بهتره ظرفها تون کوچیک تر باشن..تا کاملا نیمه هندونه در بیاد

4-بهتره ظرفی رو که توش ژله رو بر می گردونین کمی خیس باشه که اگه احیانا وسط ظرف بر

نگشت بشه جابه جاش کرد

5-برای برگردوندن تو ظرف وقتی تو ظرف آب گرم میزارین 20 ثانیه بیشتر نشه

 

کلا دسر سختی بود برای من بی هنر ..هم زمان برد و هم نتیجه مطلوب نبود...هی الان میرم

عکسهای ژله هندونه سرچ می کنم هی غصه میخورم 

 

 

 

طرز تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا
 

            مال منم همین شکلی شده نه؟؟نگران

 

البته چون بچه هام خوردن و دوست داشتن یه کمی جیگرمون از جیلیز ویلیز کردن در اومد ..

 

 

 

 


 

دختر ما هم فکر کرده این هندونه واقعی هست و قسمت سفیدش رو نخورده..نیشخند

 

 

سفیدی برف را برای روحت
سرخی انار را برای قلبت
شیرینی هندوانه را برای عشقت
وبلندی یلدا را برای زندگی قشنگت آرزومندم
پیشاپیش یلدا مبارک.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

شادی
29 آذر 92 22:48
مهم مزه اش هست شادی جونم. دست گلت درد نکنه. یادش بخیر پارسال جشن یلدا خونه ما بود. امسال شهرام نیست .خیلی دست و دلم به کاری نمیره. چون آوینا ژله دوست داره. یک ژله انار ساده درست کردم.
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم..ایشالا سال آینده در کنار هم باشید و باز هم تو خونه خودتون مهمونی برگزار کنی
الناز مامان طاها
29 آذر 92 23:22
سلام بر شادي شف عزيز،اولا كه خوشگل شده،دوما مهم طعمشه كه از اونجايي كه تينا داره ميخوره معلومه محشر شده سوما يلداتون مباركچهارما دوست بي هنر تون كه اينجانب باشم هم ژله هندونه درستيده و دسر تيراميسو،عكسهاشو ميذارم اگه خوراك گنجشكها نشد
مامان شادی
پاسخ
مال من باید بشه خوراک سوسکهاقیافش خوب نشد
شبنم
29 آذر 92 23:37
یلدای شما هم پیشاپیش مبارک...وااااااای اینکه تینا قسمت سفید ژله اش رو نخورده، خیلی بامزه اس می دونید شادی جون، من زیاد ایده های آشپزی مو از نت نمی گیرم، یعنی کم پیش اومده که توی نت از دستور پخت چیزی خوشم بیاد، و بعد برم درست کنم.. اما اعتراف می کنم که:! توی این مدت از یه دستور شما واقعا لذت بردم و برام خیللللی جالب بود، و عصر روز مذکور اجراش کردم و مورد استقبال و تمجید جناب همسر هم واقع شد..(اونم توی این حال و هوای عکس رنگی و اینا که زیاد حوصله همون آشپزی های معمولی خودم رو هم ندارم)..اونم دستور کاپ کیک ها بود! واقعا برام جالب بودش وقتی که فنجون ها از مواد پر کردم و گذاشتم توی آب، توی قابلمه و بعد روی اجاق گاز...همه فوت کوزه گری هایی که گفته بودی رو هم رعایت کردیم.! می خوام یه بار خونه مامانم اینا هم برای اونام درست کنم، این بار سعی می کنم عکس بگیرم، تا ببینم سرآشپز بزرگ، شادی خانوم، هم تاییدشون می کنن یا نه!
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون شبنم جون،خیلی از دوستام این کاپ کیک رو درست کردن-چون خیلی ساده است،آن شالله همه چی در مورد نی نی دار شدن به خیر بگذره،امیدوارم اصلا اذیت نشی عزیزم
الناز مامان طاها
29 آذر 92 23:53
ديگه سر و صدا بيشتر از اينخوب پس من واسه اينكه به اين سرنوشت دچار نشم ژلمو تو همون ظرفش برش ميزنمتازه منم گذاشتم هر كدوم از رنگ ها خيلي سفت بشه كه طبق حرف شما از هم جدا خواهد شدتيراميسو رو هم درستيدم با ليدي فينگر،ولي حالا كه ليدي فينگر و چشيدم اصلا از طعمش خوشم نيومدتا ببينيم تو دسر چه جوري ميشه
مامان شادی
پاسخ
لیدی فینگر چی بیده ظریف جان؟
مامانه کیاناوهانا
30 آذر 92 0:00
میان همهمه برگهای خشک پاییز فقط تو ماندی که هنوز از بهار لبریزی ! روزهای اخر پاییزتان پر از خش خش ارزوهای قشنگ! پیشاپیش یلدایتان مبارک...
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم یلدای شما هم مبارک
شادی
30 آذر 92 0:05
شادی من توی وبگذر عضو شدم ولی وقتی آدرس وبلاگ رو میدم میگه آدرس سایت را درست وارد نکردید . چرا؟؟؟
مامان شادی
پاسخ
آدرس وبلاگت رو کپی کن اونجا ببین چی میشه،نمی دونم والله
متین مامی ایلیا
30 آذر 92 0:09
شادی جونم هم خوشکل شد و هم معلومه خوشمزه شده، من خودم ژله دوست ندارم ولی ایلیا عاشقشه دستت درد نکنه تووبگذر رفتم ولی چیزی دستگیرم نشد متاسفانه
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت گلم توضیح دادم
شبنم
30 آذر 92 0:19
مرسی از ارزوی خوبت الان داشتم به این فکر می کردم که اگر یه روز بخوای وبلاگ من رو هم لینک کنی، چه شکلی واسه وب من در نظر می گیری!!؟!
مامان شادی
پاسخ
عزیز دلمممممم-تو قلب من لینک شدی شما-الان با گوشی هستم فردا صبح لینک میکنمت با یه عکس خوشمل
متین مامی ایلیا
30 آذر 92 0:45
شادی جون من برای عضویت ایمیلم و میدم میگه نمیدونم چی بهتون ارسال میشه ولی چیزی به ایمیلم نمیاد چراااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟
مامان شادی
پاسخ
آمدم پیشت عزیزم
مامی یلدا و سروش
30 آذر 92 3:33
به به ذمامان هنرمند ایولا داری با این ژله درست کردنت
مامان شادی
پاسخ
ای وای همه کدبانوها گندزدنم رو دیدن
الناز مامان طاها
30 آذر 92 6:08
ليدي فينگر بيسكوييت مخصوص اين دسره با قيمت بالا و از نظر من طعم بد
مامان شادی
پاسخ
ممنون از توضیح-فکر کنم با کیک خونگی هم مشه درست کرد،حالا ایشالا خوشمزه میشه
مامان هيراد
30 آذر 92 9:34
مرسي مامان هنرمند ما كه اينقدر هم هنر نداشتيم منتظر هنرهاي بعدي هستيم مامان شادي
مامان شادی
پاسخ
هنرهایی از نوع خرابکاری؟
مامان هيراد
30 آذر 92 10:03
براي رمز كه گفتي بايد كد را وارد قسمت مربوطه كنم . آخه من كدي نميبينم بابت راهنمايي قالب هم خيــــــــــــــــــــــلي ممنون
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت گلم
(زهره)مامان فاطمه
30 آذر 92 10:22
هم خوشگله هم خوشمزه بازم گفتی بی هنر یلدات مبارک عزیز دلم
مامان شادی
پاسخ
خوشگل که نشد ولی خوشمزه بود
مامان سهند و سپهر
30 آذر 92 12:17
به به عکسهاش که خیلی خوشگله نوش جون تینا جون و آقا رایان خوشگل خودم چقدرم با مزه گرفته قاشق و جیگری
مامان شادی
پاسخ
عکسها افتضاح شدهههههههاون عکسهایی که از وب سرچ کردم رو نگاه کن
مامان سهند و سپهر
30 آذر 92 12:18
تیرامیسو رو با بیسکوئیت پتی بور هم میشه درست کرد. من لابلاش موز هم گذاشتم که عالی شد. فقط عکس نگرفتم . اینبار با تخم مرغ خام درست کرده بودم . دفعه بعد دیگه تخم مرغ نمیزنم و عکسم میگیرم.
مامان شادی
پاسخ
چرا عکس نگرفتی؟
رها
30 آذر 92 12:25
آی دختر بد غذاااااا چرا هیچی نمیخوری ؟ میگم شادی جون ، تینا و دو سه روز بفرس پیشه ما سیامک و من و ببینه همه چی میخوره
مامان شادی
پاسخ
چشمم آب نمی خوره...اون قسمت سفیدش رو می گفت شیر توش ریختی خوشم نمیاد...حالا شیر میخوره ها؟؟
مامان پارسا جونی
1 دی 92 1:16
نوش جونتون و . . . یلداتون مبارک
مامان شادی
پاسخ
یلدای شما هم مبارک عزیزم
مامان آیسو وآیسا
1 دی 92 10:12
به نظرم که کلی خوشمزه شده..نوش جون تینا ورایان جوووونم...میبوسمشون مخصوصا گلپسر چقدر خشگل میخوره...عزیززززم
مامان سهند و سپهر
1 دی 92 12:23
منم دیروز اینو درست کردم منتها مدل تنبلی اش رو! یعنی توی ظرف معمولی تخت درست کردم .ولی بازم ایده شو از شما گرفتم مرسییییی
مامان شادی
پاسخ
منم باید همین کارو میکردم..فکر کرده بودم دیگه خیلی هنرمندم مثلا
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
2 دی 92 4:32
عزیزم فدای سرت پیش مباد خو به نظر که خوشمزهاست بهتر که قسمت سفیدش بیشتر شده خوب به نظر من اون قسمت خوشمزه تره این طور نیست کاش زودتر میدیدم منم برای یلدا درست میکردم
مامان شادی
پاسخ
حالا سال دیگه ایشالا مامان طاها جون توش بستنی ریختن فکر کنم خوشمزه تر باشه با بستنی