تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

غذای شب یلدای شمالی ها(خورش انار دانه مسما)

1392/9/30 11:28
نویسنده : مامان شادی
777 بازدید
اشتراک گذاری

این خورش خوشمزه برای مناسبت خاص شب یلدا سرو می‌شود.

 


 

در ادمه همراهم باشید..

مواد لازم:

انار: 2 عدد

مرغ: 800 گرم

نعنا و جعفری خرد شده: 3 تا 5 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، : به مقدار لازم

سیر:یک حبه

آب جوش: 1/5 لیوان

پیاز داغ: 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

تکه‌های مرغ را با کمی روغن و پیاز خرد شده سرخ کنید سپس ادویه و نمک و سیر خرد شده را اضافه

کرده دوباره کمی تفت دهید.

زیر حرارت را ملایم کرده و آب جوش را به آن اضافه کنید.

سبزی خرد شده را در کمی پیازداغ سرخ کرده سپس دانه‌های انار را اضافه کنید مواد را با هم مخلوط

کنید و کنار بگذارید.

 

 

 

پس از اینکه مرغ کمی پخته شد مواد سبزی و انار را به آن اضافه کنید. و اجازه دهید خورش با شعله

ملایم جا بیافتد، سپس سرو کنید.

 

فقط یک توضیح کوچولو: اگه به خالیواش دسترسی دارین با نعناع قاطی کنین.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

رها
30 آذر 92 12:13
من خیلی دوس دارم این غذارو مخصوصا شادی جون مامانم یه غذا هست انار ترش مخصوص شمال و تخم مرغ و پیاز - چند وقت یه بار درس میکنه خیلی خوشمزه است کلا این شمالیا چه غذاهایی که ندارن
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
رها
30 آذر 92 12:21
سفیدی برف را برای روحت سرخی انار را برای قلبت شیرینی هندوانه را برای لحظه هایت و بلندی یلدا را برای زندگی قشنگت آرزومندم … پیشاپیش یلدا مبارک!
مامان شادی
پاسخ
تقلب می کنی؟ اینو که خودم برات فرستاده بودم
مامان سهند و سپهر
30 آذر 92 12:47
وایییی به نظر خوشمزه میاد ممنون شادی جون. تبریک زیبای یلداتون رسیده عزیزم . شما ندیدیش لابلای نظرات حتما. باز هم ازت ممنونم . یلدای شما هم مبارک . امیدوارم خیلی بهتون خوش بگذره خانوم گل جوجه های نازت رو ببوس
مامان شادی
پاسخ
امیدوارم خوش بگذره عزیزم به شما هم همینطور
(زهره)مامان فاطمه
30 آذر 92 15:28
نوش جونتون عزیزای دل
الناز مامان طاها
30 آذر 92 15:54
كلا نذر كردي ما رو بكشياينقدر دلمون و اب نكن بانوي ديپلمات
مامان شادی
پاسخ
به خدا راحته مرغ و اناره دیگه درست کن نوش جون ظریف جان
متین مامی ایلیا
30 آذر 92 19:38
وای بزاقم شدیدن ترشح شد من خیلی این غذا رو دست دارم تازه گفتم شادی خالواش و یادش رفت بگه تو نظرات براش بزارم اومدم تا اخرش دیدم ضایع شدم تو پانوشت نوشتی به این غذا میگن انار مسما؟؟
مامان شادی
پاسخ
نادرانه هم میگن-شما چیز دیگه میگین؟
مامان پارسا جونی
1 دی 92 1:20
آره والا ظریف جان این شادی شف تا ما رو نکشتونه دست از سرمون برم نمیداره خب خواهر من تا بخوایم بریم تو آشپزخونه دست به کارشیم که ریق رحمتو سرکشیدم دیگه از این همه هنر نماییخب یه چندتا پسته بدون دلسوزیم بذار دیگه بانوی دیپلمات(منظورم رمز داره)
مامان شادی
پاسخ
پس هنوز خبر وب بانوی ظریف رو ندارییییییی برو ببین چه کردههمه رو دیووووونه کرده
مامان پارسا جونی
1 دی 92 1:31
الو ...........الو ...........من فاطمه ام .........تو ترکم..............از کمپ تماس میگیرم.............. ببخش گلم نگرانتون کردم فدات شم منم فعلا در ترک به سر میبرم چون شنبه و چها رشنبه کلاسامه نهایتا فقط دوشنبه ها میتونم بنتون سر بزنم تو ترکم دیگهپس اصلا نگرانم نباشین واگه کار بخصوصی داشتین باران دوستم شماره موبایلمو داره ازش بپرسین اون بهم خبر میده عاشق جفتتونمدوستای مهربونم
مامان شادی
پاسخ
اتفاقا بنده چون خیلی باهوشم به باران پیام دام
متین مامی ایلیا
1 دی 92 1:44
مرسی شادی جونم نظراتت رسید، من هنوز ایمیلم و چک نکردم، ولی فکر. کنم گذاشتن این کد تو ویرایش سخت باشه، آره؟؟؟ این غذا رو خودم تا به حال درست نکردم ولی با کمی تغیرات خوردم که بهش میگن انار مسما، شبیه همینه ولی فکر کنم سبزیش بیشتر باشه
مامان شادی
پاسخ
در خصوص کد وب گذر اومدم پیشت گلم
مامان آیسو وآیسا
1 دی 92 10:10
اوه خیلی خوشمزه است حتما..مخصوصا اگه دستپخت شما باششششششششششششششششششه.... دیروز کلی اومدم وبت نظر بزارم اما نت مامانم اینا سرعتش پایین بود نمیشد...کلی بوس برا دوست جووون ونی نی های گلش
مامان شادی
پاسخ
ممنون که به یادمی عزیزم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
2 دی 92 4:37
منم برای یلدا درست کردممامانم خدا بیامرز گاهی برای یلدا درست میکرد
مامان شادی
پاسخ
خدا بیامرزدشون ..جاشون تو بهشته..نوش جونتون
مامی یلدا و سروش
4 دی 92 13:02
شادی جان مگه شمالی هستی؟ کدوم شهرین خانومی
مامان شادی
پاسخ
مخلص شما از رشت