تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

توپک سیب زمینی!

1392/10/1 7:53
نویسنده : مامان شادی
513 بازدید
اشتراک گذاری

از هرچه بگذریم سخن آشپزی خوش تر است..غذای جمعه شب  ما به عنوان شام.از انزلی دیر

وقت رسیدیم خونه.اندر چه کنم چه کنم شام این به ذهنم رسید که خیلی سریع آماده شد چون

بنده مواد میانی اش رو تو فریزر داشتم خخخخخ..خیلی شبیه همون پتات چاپ هست ولی مواد

میانی اش فرق فوکوله...چون توپکهای کوچیک هست به عنوان غذای انگشتی مورد استقبال

کودکانم قرار گرفت..

 

 

طرز تهیه ادامه مطلب لطفا

 مواد لازم:

 گوشت چرخ کرده 300 گرم .

 برنج 1/2 لیوان .

 لپه 1/3 لیوان

 رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری .

 . پیاز 2 عدد

سبزی دلمه ( نعنا /ترخون/ مرزه ) به مقدار لازم . 

نمک ، فلفل مقدار لازم

سیب زمینی پخته شده 4 عدد متوسط

زرشک به میزان لازم

 تخم مرغ 1 عدد

 

طرز تهیه:

 

پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید ، نمک و فلفل

بریزید و با حرارت ملایم مخلوط کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید سپس لپه ها را بپزید تا نرم شوند ( لپه ها پخته باشند اما له نشوند

) ، برنج را نیز 1 ساعت درون اب و نمک خیس کنید ؛اگر از برنج معمولی استفاده میکنید باید برنج را

بصورت ابکشی اماده کنید ( برنج را با اب زیاد بپزید ، وقتی برنج را میان دو انگشت بفشارید باید اطراف ان

نرم و مغز ان کمی خام باشد ، برنج را در این مرحله ابکشی کنید ).

 

برنج ، لپه های پخته ، زرشک و سبزی ها را نیز به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا طعم ها باهم ترکیب

شوند.در این مرحله مواد میانی غذا آماده است.

سيب زميني ها ی پخته رو رنده كرده با يه دونه تخم مرغ مخلوط ميكنيم  

 از خمیر گلوله های برمیداریم کف دست باز میکنیم مقداری از مواد گوشتی داخلش میریزم و بعد دستتون
رو جمع کنین و کاملا مواد گوشتی رو با سیب زمینی بپوشانید و گردش کنیدو سرخکنین..اگه تو یه ظرف
 
  گود روغن زیاد بریزید و توپک ها توش شناور بشه ظاهر خوشگلتری خواهد داشت ولی من توی ماهیتابه
 
سرخ کردم و گردِ گرد نشد
 
نوش جون
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

الناز مامان طاها
1 دی 92 8:01
بابا صبح اول صبح هم بايد دلمون خون بشهراستي قضيه اين وبگذر چيه
مامان شادی
پاسخ
نرم افزار جاسوسی خخخخخ
مامان سهند و سپهر
1 دی 92 9:32
نوش جونتون
باران
1 دی 92 9:48
سلام عزیزم/من دیشب با فاطمه جون صحبت کردم نگران نباش امروزم حتما بهش اس میدم بیاد بهت سر بزنه/الان میدونم که خوابه/بازم به وب ما سر بزن خوشحال میشم
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم بالاخره خودش اومد خبر گذاشت
مامان آیسو وآیسا
1 دی 92 10:08
ای جووونم شادی ...آفرین به شما کدبانوی با سلیقه
مامان آیسو وآیسا
1 دی 92 10:16
قالب جدید خیلی خششششششششگله مبالکه... راستی من وب گذرو نصب کردم امار وبلاگم رفت...کل تنظیماتم در هم شد از بین رفت..الانم هر چی میزارم تو تنظیمات وبلاگ قبول نمیکنه ...چررررررررررررا شادی جووون راستی حذفش کردم بعد بازم درست نششششششد چی کار کنم دوست جووون مهربووونم....
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت توضیح دادم گلم
رها
1 دی 92 10:32
دوس دارم این و واسه تولد همسریم آماده کنم " خوشم اومد نوش جونتون باشه
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون درست کن عزیزم
مامان سهند و سپهر
1 دی 92 10:36
راستی رایان جون بهتر شد؟
مامان شادی
پاسخ
خدا رو شکر اصلا چیزی نبود عزیزم..خوابش میومد هی گیر میداد به من...خوابید و خوب شد
(زهره)مامان فاطمه
1 دی 92 11:50
ااااااااااامامانی منم قالب عوض کردم همین آدم برفیه
مامان شادی
پاسخ
اومدم دیدم خوشگل شده گلم
(زهره)مامان فاطمه
1 دی 92 11:55
خوزستانیها به اینا میگن کپه(kopeh)
مامان شادی
پاسخ
پس من در آوردی نیست؟ خودم اختراعش کردم آخه
✿مامان علی خوشتیپ✿
1 دی 92 12:15
وااااااااااای این عالیههههههههههههاینم میذارم وب آشپزیخیلی خوشم ازش...خیلی کدبانو و هنرمندی عزیزم بقیه پستهاتم بعد میام میخونم
مامان شادی
پاسخ
نزاشتی هم خیالی نیست بابا من در آوردیه
مامان هيراد
1 دی 92 17:16
مرسي با اين غذا هاي جورواجور دلمونو آب ميكني راستي غذاي كپه هم مثل همينه فقط بجاي سيب زميني از برنج استفاده ميكنن اونم خوشمزه س
مامان شادی
پاسخ
اتفاقا مامان فاطمه جون هم گفتن این اسمو
لیلا
5 دی 92 22:49
سلام جالب بود حتما درست میکنم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم