تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 21 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

کوکوی شوید باقالی !

1392/10/14 19:46
نویسنده : مامان شادی
780 بازدید
اشتراک گذاری

این کوکوی خوشمزه  توی رشت خیلی مرسومه...مامانم هم  خیلی درست می کنه ..من از

مامانم این کوکو رو یاد گرفتم

با باقالی تازه  این کوکوی ساده و خوشمزه رو امتحان کنین..البته با باقالی فریزری هم میشه

ولی خب مسلما باقالی تازه یه چیز دیگه ست..

 

dsc08898.jpg

 

 

dsc08899.jpg

 

 ادامه مطلب با آشپزی گام گام + عکس

مواد لازم:

باقالی پوست کنده: 2 لیوان 

سیب زمینی متوسط: 1 دونه

پیاز کوچیک: 1 دونه

سیر: 3، 4 حبه

تخم مرغ: 2 ، 3 تا

شوید خشک: 2 ق غذاخوری

نمک و فلفل و زرچوبه

طرز پخت:

باقالی های شسته رو گذاشتم آبش بره و سیب زمینی رو قاچ کردم و با پیاز قاچ شده و سیر

ریختم توی غذاساز

 

dsc08887.jpg

 

وقتی مواد خرد شدن، با شوید و ادویه ها و 2 تا تخم مرغ مخلوط کردم

وقتی مخلوط شد لازم دیدم یه دونه تخم مرغ دیگه هم اضافه کنم..

 

dsc08889.jpg

 

 تابه رو با روغن گرم کردم..من قالب زدم .واسه همینم قالبها رو هم

توی روغن گذاشتم تا داغ بشن...بعد از موادم توی قالبها رو پر کردم

 

ولی شما می تونین خیلی ساده توی تابه بریزین و مثل کوکوهای معمولی دو طرفش رو سرخ

کنین 

 dsc08892.jpg

 

و روش رو صاف کردم و اجازه دادم تا خودش رو بگیره... چند دقیقه بعد آروم قالب رو با چند تا

تکون آزاد کردم..در حدی که کوکو خودشو بگیره کافیه..همونطور که می بینید قالب من قالب

شیرینی پزی هست ...هر دو طرف رو توی روغن سرخ کنید

 

 

مثل همه کوکوها با گوجه و خیارشور و سبزی خوردن  و ترشی خیلی خوشمزه ست

 

dsc08897.jpg 

 عاشق کوکوی سردشم ..یعنی فرداش بشه و صبحانه با نون و پنیر و چای شیرین بخورمش.

 امیدوارم اگه درست کردین دوست داشته باشین

به جای سیر، می توینن پودر سیر هم بریزین ولی خود سیر یه چیز دیگه ست 


dsc08905.jpg

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

مهسا مامان نویان
14 دی 92 20:44
شادی جونمم چه کردی به نظرم خییییییلی خوشمزست
مامان شادی
پاسخ
خوشمزه است عزیزم اگه باقالی دارید درست کن نوش جون
مهسا مامان نورا
14 دی 92 20:51
به به ، به به
الناز مامان طاها
14 دی 92 21:46
خوشم مياد مثل خودمي،منم عاشق كوكو سرد هستم واسه صبحانهخصوصي
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم که گفتی -محتاجیم به دعا -خیره ایشالا
مامی یلدا و سروش
14 دی 92 23:16
به به شادی جو. چه هنری از خودت نشون دادی. چه هوس انگیزه این کوکو حیف که شب و ؤژیم دارم وگرنه حتما درست میکردم. من عشق کوکو و کتلت دارم که تو روغن فراوان سرخ شه ....
مامان شادی
پاسخ
اشکال نداره گلم ناهار نوش جون کنید
مامانه کیاناوهانا
14 دی 92 23:56
وای چه جالب نمی دونستم میشه با باقالی کو کو درست کرد به نظرم خیلی خوشمزست ...من عاشق غذاهای خاص هستم اینم در نوع خودش جالبه مرسی شادی عزیز از این دستورات اشپزی متنوع...
مامان شادی
پاسخ
خواهش میکنم گلم-درست کن نوش جونتون
مامان هيراد
15 دی 92 1:36
رفت توي برنامه............. بايد درستش كنم ببينم چيه اين كوكوي باقالي بايد باشه
مامان شادی
پاسخ
خوشمزه است عزیزم-ما که دوست داشتیم
مامان سهند و سپهر
15 دی 92 8:01
وووووووووووووووی آب دهنمو قورت دادم اساسی چه شکل و هیبتی داره این کوکو گشنمه سر صبحی دلم خواست مرسی شادی جون بابت آموزش
مامان شادی
پاسخ
فدات گلم اگه باقالی دری درست کن خوشمزه است
ارام
15 دی 92 9:13
سلام صبح بخير و واقعا دست مريزاد.... ميشه دوتا سوال فني بپرسم 1-ايا از باقلاي خشك هم ميشه استفاده كرد؟يعني بذاريم خيس بخوره و بخار پز شه يا نه؟ 2- به جاي غذاساز از ابزاري مثل رنده هم ميشه استفاده كرد يا مشكله؟
مامان شادی
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون که به من سر زدید..راستش من تا حالا باقلای خشک استفاده نکردم برای این کوکو ولی اون چه که مسلمه باقالی به صورت خام هست..واگر خشک استفاده کردید در حد خیس خوردن کافیه.. چون باقلای خشک رنگش سبز نیست احتمالا بافت کوکو متفاوت خواهد بود..معمولا برای پخت باقالی پلو باقالی فریز شده نگه میداریم..اگه دارید فریز شده استفاده کنید...اگر نه با همون باقای خشک امتحان کنید ولی من مزه اش رو تضمین نمی کنم برای میکس کردن باقالی با رنده که خیلی سخت میشه چون دونه دونه باید این کار رو بکنید ولی اگر مولینکس دارید اونم جواب میده..پیاز و سیب زمینی رو به راحتی میتونید رنده کنید..من از تنبلی همه رو ریختم تو غذاساز دیگه غذاساز که داشت کثیف میشد پس یهو همه رو ریختم توش
✿مامان علی خوشتیپ✿
15 دی 92 9:33
bahhhhhh bahhhhhhhhhhhhhh che khoshmazeh mizane nemidonam chera farsi nemisam nemitonam khob ebraz ehsasat konam
مامان شادی
پاسخ
شما هر جوره ابراز احساسات کنید دل ما قیلی ویلی میره...
مامان آیسو وآیسا
15 دی 92 12:18
وای منم دوست دارم اینووووووووووووووووووووووو خیلی دستت درد نکنه دوست جوووونم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم
مامان آیهان
15 دی 92 13:23
وبلاگ قشنگی دارید دستورات آشپزیتون هم خیلی خوبن دستتون دردنکنه
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم..مرسی که به ما سر زدید
مامان پارساجونی
15 دی 92 14:49
نوش جونتون
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
15 دی 92 16:37
دست مریزااااااد کارت حرف نداره من خوردم میدونم چقدر خوشمزه است به همه دوستان پیشنهاد میکنم امتحان کنن دستت درد نکنه با این اموزشهای خوبت
مامان شادی
پاسخ
شما هم نوش جون کنین عزیزم
رها
15 دی 92 16:39
شادی ی ی ی ی ی ی ی جان من عکست و بذار ببینمت اصلا نه واسم سئوال شده ببینم با این دستپختی که داری چند کیلو شدی ؟ وااااااااااااای خدارو شکر من مثل تو هنرمند نیستم واگرنه سیام انقد شکموء که میترکید اونوقت
مامان شادی
پاسخ
من معتقدم همه چی بخور ولی کم بخور حال 2 روز دنیا من هی حسرت بخورم چی بشه آخه تپلم رها جون کمی تا قسمتی
رها
17 دی 92 14:52
آخه میدونی چیه عزیزم میگی تپلی کمی تا قسمتی ابری و مشکل اینجاس که منم دارم بادیدن این هنرمندیات تپل میشم تازه گیا سیامک بهم میگه رها تپل شدی منم میگم تقصیره شادیه واگرنه من که اینجوری نبودم دوست ناباب باعث شده حالاااااا خودش و دیدی که عکسش و بعد به من میگه تپل شدی
مامان شادی
پاسخ
تپل خوبه دیگه..لاغر مردنی چیه آخه
مامی یلدا و سروش
22 دی 92 20:06
وای گشنم شددددددددددد
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
3 بهمن 92 0:23
شادی جون میشه لینک مربوط به اموزش کو کو باقالی تو برام بزاری دوستان خوششون امده و میخوان یاد بگیرن ممنون عزیزم
مامان شادی
پاسخ
http://tinaryan.niniweblog.com/post427.php این لینکشه عزیزم