تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

رویال شارلوت !

1392/10/15 20:27
نویسنده : مامان شادی
826 بازدید
اشتراک گذاری

یه دسر آسون و خوشمزه ..با تشکر از وبلاگ آشپزیهای مامانم که این دستور رو ازشون یاد گرفتم

 

برای دستور ادمه مطلب رو ملاحظه بفرمایید با عکسهای گام به گام

نیم کیلو رولت از قنادی خریدم و بعد رولت ها رو 1 سانت 1 سانت برش دادم (رولتش کوچیک و

پهن بود)

بعد داخل کاسه مورد نظرتون کیسه فریزر رو باز کنید و پهن کنید توی  ظرف مورد نظرتون

 

 

رولت ها رو به ترتیب در کف ظرف و دیواره ها مرتب بچینید طوری بچینید که بهم بچسبن و فضای

خالی نمونه وبعد به مدت نیم ساعت بزاریدش داخل یخچال

 


 

بعد خامه رو بکشین روی رولتها(من از خامه صبحانه استفاده کردم و با کمی شکر شیرینش

کردم)

خامه رو روی رولتها بکشید که نازک نباشه و کاملا با لیسک صافش کنید تا فضای خالی نمونه

بزاریدش داخل یخچال به مدت یکساعت 

 

 

 

بعد تا زمانی که طرف رو گذاشتید داخل یخچال سریع ژله  رو آماده کنید (من از ژله انگور استفاده

کردم که بنفش بشه )

سعی کنید آب کمتریبرای ژله استفاده کنید روی بسته معمولا 1 لیوان آب سرد و 1 لیوان آب

جوش می نویسه ولی شما نصفش کنید چون خوب ژله می بنده و سفت میشه مثل پاستیل

بعد از رقیق کردنش بزارید خنک شه در محیط بیرون از یخچال چون اگه داغ داغ بریزیم روی خامه

خامه گرم میشه و شل میشه و در نهایت خامه و ژله قاطی میشه و خیلی دسرتون بد فرم

میشه.

بعد از یک ساعت خامتون رو از یخچال بیارید بیرون و با ملاقه آروم آروم ژله رو روی خامه بریزید

طوری که خامه بهم نخوره..کم کم اضافه می کنیم تا جایی که پر بشه ولی سرریز نشه..تقریبا

یک سانت مونده به آخر دیگه تمومش کنین 

 

 

همینجا فوت کوزه گری رو بگم که حتما روکش خامه ای رو خیییییییلللی زیاد حدود 1 سانت

بکشین روی رولت ها وگرنه ژله که میاد روش از لاش عبور میکنه و می رسه به رولت و رولت

کمی تغییر رنگ میده..من چون اولین بار بود درست میکردم هنوز دستم نیومده بود...نکته بعدی

اینکه ژله انار یا توت فرنگی که قرمز رنگه خوشگلتر میشه با این دسر (البته از نظر من)

 

 

اینم یه تیکه برش خورده...نوش جون 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

رها
15 دی 92 16:36
مامان آیسو وآیسا
15 دی 92 20:59
وای که چقدر من خوشم اومد ازاین دستت درد نکنه شادی جون نوش جونتون اب دهنم راه افتادج حالا من باید سالد بخورم خالی وبدون سس اینو دیدم بوس برا دوست هنرمندم
مامان شادی
پاسخ
من خودم هم نخوردم برای بچه ها درست کردم..این روزا هی درست میکنم هی بخورم که واویلا
الناز مامان طاها
15 دی 92 21:33
نوش جونتون
مهسا مامان نورا
15 دی 92 21:38
دست درد نکنه چه چیزای با حالی شادی جون ممنون من که طاقت نمیارم نخورم اگر درست کنم به خاطر همین درست نمیکنم
مامان شادی
پاسخ
من درست کردم ولی نخوردماز بس ناخنک زدم سر درست کردن سیر شدم
مهسا مامان نویان
15 دی 92 22:28
شادی جونم آخه این چیزای خوشمزه رو چرا درست میکنینمیگی ما همیشه در رژیمیم افسردگی حاد میگیریمولی خسته نباشی من فکر میکنم تو جزو بهترین مادرایی شادی جونم
مامان شادی
پاسخ
مامانها همه بهترینن گلم-وقتی میبینم تینای بد غذا با عشق میخوره انرژی میگیرم
مامانه کیاناوهانا
16 دی 92 0:02
شادی جون من بعد از دیدن این پستهای اشپزی واقعا"جوگیر میشم ودوست دارم زود درستش کنم مرسی که منم به ذوق می یاری...
مامان شادی
پاسخ
حالا درست میکنی؟عکس بگیر ازشون
مامانه کیاناوهانا
16 دی 92 8:55
البته سعی میکنم هر کدوم راحت تر باشه درست کنم بنده رو که میشناسین در عکس انداختن کمی تنبل تشریف دارم البته از کمی فراتر...
مامان شادی
پاسخ
به خدا منم هر چی راحته درست میکنم میزارم
مامان سهند و سپهر
16 دی 92 10:10
واااااااااااااای خیلی خوشگله
رها
17 دی 92 14:47
اف اف این و واسه تولد همسری درس میکنم اگه یادم بمونه خوب بیدددددد و راحت
مامان شادی
پاسخ
خیلی راحت و خوب بید
✿مامان علی خوشتیپ✿
18 دی 92 12:02
اینم عالیهههههههههههه...زاویه عکساتو عشق است
مامان شادی
پاسخ
چه کنیم دیگه عرضه تزیین که نداریم مجبوریم عکسمون رو زاویه بدیم
ساناز (فرشته زميني ما )
19 دی 92 21:11
با سلام خدمت دوست عزيزم. وبلاگ زيبايي داري. تبريک ميگم. خوشحال ميشم به من سر بزني.
مامان شادی
پاسخ
با کمال میل