تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

سیب پلو

1392/11/8 13:57
نویسنده : مامان شادی
637 بازدید
اشتراک گذاری

از وبلاگ آشپزخونه دوستم و من  که این غذا رو دیدم نوشته بود این غذا کرمانشاهی

هست...حالا نمی دونم هست یا نه..کرمونشاهی های عزیز که خواننده وبلاگ هستن خودشون

بگن که هست یا نه

 

 

 

من با اندکی دخل و تصرف برای رایان هم به صورت کته درست کردم

 

اگر مایل به یادگیری این غذای خوشمزه هستید تشریف ببرید ادامه مطلب

 

مواد لازم

برنج 5 پ

شوید خشک یا تازه به میزان دلخواه

سیب زمینی متوسط 3 عدد

نمک و فلفل

زعفران دم کرده

 

برنج رو از قبل خیس کرده و پس از آبکش کش کردن کنار بگذارید. سیب زمینی ها رو

پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید. مقداری از برنج را در قابلمه ریخته و یک سوم

سیب زمینی ها و یک سوم شوید را روی آن بپاشید.


 

 

شادی نوشت : صبح اینترنت قطع بود من از دیشب این دستور رو خونده بودم و نمی

دونستم سیب زمینی ها نیاز به سرخ شدن ندارن..من یه کوچولو تفت دادم..بعدا دیدم اصلا

نیازی نداشته .. در مرحله سر هم کردن مواد هم کمی اویشن و فلفل  لا به لا پاشیدم.

 

 

دوباره یک سوم برنج، سیب زمینی و شوید و

فلفل تا مرحله آخر.در آخر هم زعفران دم کرده را روی برنج ریخته و به مدت یک ساعت با

حرارت کم دم کنید.

 

 

 

شادی نوشت: من زعفرون رو موقع سرو کردن با برنج مخلوط کردم

 


در کنار این غذا میتونید از ماهی یا مرغ یا ماهیچه استفاده کنید. البته خوردن این غذا با

ماست و ترشی به تنهایی هم لذت بخشه.

نکته: این غذا رو به صورت دمی هم میتونید آماده کنید.

 

 

 

پ ن: من موادم رو به اندازه خودم و تینا در نظر گرفتم...برای رایان هم همین غذا رو به

صورت کته نرم پختم

پ ن 2: در کنارش کمی فیله مرغ هم پختم و سرخ کردم+کمی پنیر خامه ای که شکوفه

زدم و از آب مرغ هم سس گوجه درست کردم

 منبع:آشپزخونه دوستم و من 

 

از زوایایی دیگر 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامانه کیاناوهانا
8 بهمن 92 14:14
افرین به دوست گلم که دوباره دست به کار شد ویه پست خوشمزه دیگه گذاشت...منم این غذا رو درست میکنم شادی جون .اصلش برای کرمانشاه هست ...عکسها هم خیلی هوس انگیزه... مرسی بابت این پست خوشمزت
مامان شادی
پاسخ
من تازه یاد گرفتم تینا که خیلی دوست داشت...رایان خوابه بیدار شه ببینم خوش میاد یا نه ...نوش جونتون
مامان آیسو وآیسا
8 بهمن 92 16:41
به نظر که عالی میاد!!!! دستت درد نکنه'''
مامان شادی
پاسخ
خیلی بچه ها دوست دارن عزیزم
شادی
8 بهمن 92 17:18
نوش جونتون عزیزم. مثل همیشه آب دهنم راه افتاد دلم به تاپ تاپ افتاد
مامان شادی
پاسخ
شادی دلم برای آشپزخونت تنگ شده...زود برو خونه آپ کن
الناز مامان طاها
8 بهمن 92 18:18
سلام بانوووووووو،دير شد واسه شام خدمت رسيديميكي از دوستهاي مامانم خيلي از اين غذا تعريف ميكنه ولي من تا حالا درستش نكردم،حالا كه مورد تاييد پرنسس تينا بوده حتما ميدرستم
مامان شادی
پاسخ
آره عزیزم بچه ها خیلی دوست دارن...تینا خیلی خوشش اود با هرقاشق که میخورد میگفت به به
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
8 بهمن 92 23:27
مثل همیشه عالی و کار بردی
مامان شادی
پاسخ
اینم مطمئنم خوشتون میاد عزیزم-بچه ها عاشقشن
مامان فرخنده
9 بهمن 92 10:50
سلام من ديشب شام يه چيزي شبيه اين غذا درست كردم با يكم تغيير. مقداري چشم بلبلي پختم ومرغ هم در ظرف ديگر پختم و بعد از پخت مرغ اونو ديگه ديگه بزرگ كردم وقتي داشتم برنج را آبكش ميكردم مقداري شويد تازه و چشم بلبلي پخته شده را به آن اضافه نمودم بعد برنج را آبكش كردم مرغ را لابه لاي برنج گذاشتم تا دم بكشه با اينكه براي اولين بار درست كردم خيلي خوب شده بود وبا ماست وخيار ميل نموديم كه فوق العاده مليسا استقبال كرد از اين غذا چون مليسا گوشت خيلي دوست داره مرغ خيلي كم ميخوره ولي اين مدلي خيلي خوب مرغ خورد اين غذا را تهرانيها درست ميكنند بهش مي گند شوي د باقالي يا دمي باقالي روي اسمش يه خورده شك دارم
مامان شادی
پاسخ
فکر کنم چشم بلبلی پلو باشه اینم باید خوش مزه باشه امتحان می کنم ممنون
مامان هيراد
9 بهمن 92 17:51
يه چيز جديد و يه هنـــــــــــــر ديگه ما هم كه آماده
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم
مامان سهند و سپهر
10 بهمن 92 9:53
نوش جونتون من تابحال ندیده بودم اینو درست می کنم ایشالا فعلا که شوید ندارم
مامان شادی
پاسخ
بچه ها خیلی دوست دارن اینو عزیزم-شوید من هم تموم شده بود بسته بندی آماده خریدم
زهره (مامان فاطمه)
12 بهمن 92 10:34
ببخشید شادی جون من دیر رسیدم سهممو برام گذاشتی کنار
مامان شادی
پاسخ
هنوز یه کمی تو یخچال مونده سهم شماست
فهيمه
12 اسفند 92 20:28
سلام و افرين به شما مامان باسليقه و باحوصله.من اين پلو رو دمي درست ميكنم هميشه و بچه هام خيلي دوست دارند خوشمزه ميشه.بابت دسر ها و غذاهاي خوشمزه ت ممنون عزيز.
مامان شادی
پاسخ
ممنون که سر زدید عزیزم...