تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

برای شما که مادرید

1392/12/8 22:13
نویسنده : مامان شادی
516 بازدید
اشتراک گذاری

یه متن خیلی تاثیر گذار از یه جا خوندم که خیلی برام جالب بود

و دوستش داشتم...میزارمش ادامه مطلب تا یادم باشه 

 هنوز هستم و تا مدتها باید باشم.

پراز انرژی و شاد . و از همه مهمتر زنده

ولی قبلش از لحن رک و صریح نویسنده عذرخواهی میکنم ازتون

 

دست بردارید از این کتب مادر نمونه. بله نمونه بودن خوب است.

ولی زنده بودن و دارای سلامت عقلانی بودن اولین شرط مادریست .

زن جیسون ده ماه پیش بعد از گذراندن شش ماه کلاس زایمان طبیعی،

 شیر دهی و …  بعلت افت ضربان قلب بچه سزارین شد.

بعلت ناراحتی روحی شدید بعد از سزارین و درد بخیه نتوانست

تمام گفته های کلاس شیر دهی را مو به مو اجرا کند و تسلیم

گریه های نوزاد گرسنه شد و به بچه شیر خشک داد.

زن جیسون دچار افسردگی بعد از زایمان شد.

به این نتیجه رسید که مادر خوبی نیست که نتوانسته است

بچه اش را از سوراخ اصلی بدنیا بیاورد و مادر بدتری است

که بچه اش را با شیر خودش در برابر هزاران مرض ایمن نکرده است.

افسردگی بالا گرفت. آنقدر که دایم می خوابید و یادش می رفت کهنه بچه را عوض کند.

بچه به سوزش ادرار مبتلا شد. برای بچه آنتی بیوتیک تجویز شد.

زن جیسون دچار جنون شد. شروع کرد به پرت کردن اشیا.به فریاد کشیدن.

 کارشان به جدایی کشید. نه جدایی عادی، فکر می کنم

اجازه دیدن بچه اش را بدون حضور شخص سوم ندارد.

داستان مشابه این ( حالا نه به این غلظت ) خیلی شنیده ام .

شک ندارم که هیچکدام از ما خروج از واژن مادرمان را بخاطر نداریم.

حتی طعم شیرش را هم بیاد نمی آوریم.

یادمان نیست چند بار بین پایمان در نوزادی عرق سوز شده است.

نمی دانیم غذاهایی که خوردیم فریزری بوده یا تازه .

ولی پیاده روی با مادرمان در خیابان را یادمان می آید.

آب بازی در حمام را. عصرانه حتی جلو تلویزیون را و بغلش را که گرم بود و خواب آور.

این تبلیغ بیش از حد برای مادر نمونه بودن ، برای زایمان طبیعی ،

برای شیر مادر دادن ، برای تهیه غذای تازه، برای گذراندن زمان مشخصی

در روز با بچه و هزار مسئولیت  دیگر از یادمان می برد که ما باید مادری هم بکنیم.

برای مادر بودن باید گاهی وقت برای خودمان هم داشته باشیم.

باید لباس خوب بپوشیم. باید از خودمان راضی باشیم.

باید روابط عاشقانه هم داشته باشیم.

یادمان بماند نمیریم اگر یک جایش مطابق برنامه پیش نرفت.

بچه های شیر خشک هم زنده مانده اند و زندگی کرده اند. 

یادمان باشد که هنوز هستیم و تا مدتها باید باشیم.

پراز انرژی و شاد . و از همه مهمتر زنده.

 

منبع:پیاده رو .کام

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (25)

ساناز
8 اسفند 92 23:45
دچار جنون شد رو خوب اومد واقعا عالي بوووووووووووود خيلي با متنت موافقم بايد مادري كرد پرانرژي و شاد نه مادري كه به جنون رسيده و افسرده
مامان هيراد
8 اسفند 92 23:47
سلام عزيزم متن زيبايي بود مرسي از ياد اوري اينكه بايد واقعا مادري باشيم كه بتونيم مادري كنيم و خودمون رو هم فراموش نكنيم
مامان هيراد
8 اسفند 92 23:48
اين بك گراندها و سليقه هات منو كشته خيلي دوستشون دارم
مامان شادی
پاسخ
همش کار خاله جونه اومدم پیشت ادرس وبلاگشو گذاشتم برات
مامانه کیاناوهانا
8 اسفند 92 23:52
وای شادی جون چقدر جالب بود... من همیشه از اینکه هانا زیاد شیرم رو نخورده ناراحت بودم یه جورایی عذاب وجدان داشتم ...ولی با خوندن این مطلب کلی نظرم عوض شد.ممنونم ازت دوستم...
مامان شادی
پاسخ
رایا هم شیرمو کم خورد من هم خیلی ناراحت بودم ولی خوب دیگه وقتی برای امری نمی تونیم کاریش بکنیم غصه خوردن بی فایده است
مهسا مامان نویان
9 اسفند 92 0:44
شادیییی جونم عالی بوووووووود کلییی روحیه گرفتم نمیدونم چرا با اینکه سعی میکنم همیشه مادر خوبی باشم ولیییی ته دلم همیشه یه حس عذاب وژدان دارم که نیستم بعد زایمانم شدیدا افسرده شده بودم و منم نتونستم شیر خودم بدم و الان وقتی بچه هارو بغل ماماناشون میبینم که شیر میخورن اون عذاب وژدان میاد سراغم ولی با این مطلب کلی شاد شدم
مامان شادی
پاسخ
من هم سر تینا حالتهای افسردگی داشتم..تینا تا 2 سال و 15 روز شیرمو خورد ولی رایان خودش نخورد دیگه 14 ماه خورد خیلی سعی کردم که بگیره ولی اصلا نخواست کلی غصه خوردم عزیزم شما به خاطر پسرت از کار خوبی که داشتی دست کشیدی..تو خیلی از خود گذشتگی کردی چرا فکر میکنی مامان بدی هستی؟خیلی هم نمونه ای
سرزمین جدیدترین شکلکهای متحرک زیبا
9 اسفند 92 11:27
آخی خیلی قشنگ بود و ک حقیقت !
مهسا مامان نورا
9 اسفند 92 15:54
بسیار زیبا ممنون
الناز مامان طاها
9 اسفند 92 16:31
عالي بود شادي جون،بايد اين مطلب و يك جا بنويسم و هر روز بخونم،منم به خاطر خيلي از همين مسايل خودمو داغون كردم
مامان شادی
پاسخ
ما مامانها کلا عادت داریم سر هیچ و پوچ خودمون رو داغون کنیم هر روز باید به خودمون یاداوری کنیم که تا خودمون خوب نباشیم برای بچه هم خوب نیست...من هم سر خیلی مسایل الکی خودمو عذاب میدم...سر تینا که واویلا بودم...یه تب میکرد من رو اول باید میبرد دکتر
مامان فرخنده
9 اسفند 92 18:07
خیلی قشنگ بود راست میگه مادر بودن فقط به زایمان طبیعی وشیر دادن نیست به اینه که برای بچه ات وقت بذاری به اینه که بهش محبت کنی باهاش بازی کنی روزی چندبار بهش بگی که چقدر دوستش داری وخیلی کارهای دیگه ملیسا فقط 50 روز شیرم را خورد و همه بهم میگفتند شیر مادر محبت بین مادر و فرزند را زیاد میکنه بچه ات از تو فاصله میگیره ولی خداروشکر ملیسا برخلاف این ثابت کرد طوریکه الان همه میگند اینکه شیرت را نخورده توهم که میری سرکار چرا اینقدر بهت وابسته است ومن میگم چون فقط من مادرش هستم فقط من مامان فرخنده برای این هستم
مامان شادی
پاسخ
دقیقا همینطوره...چه خوش به حالته پس دخملی مامانیه
مامان محمد و ساقی
9 اسفند 92 20:04
خیلی جالب بود دوست من ممنون
زهره(مامان فاطمه)
10 اسفند 92 9:03
خیلی خیلی زیبا بود وتاثیر گذار خیلی ذوق کردم اگر بدونی چقدر عذاب وجدان گرفته بود وهنوز دارم که نتونستم بچمو شیر بدم اصلا وقتی یکی میگفت بهش شیر خودتو نمیدی گریم میگرفت میگفتم بخدا میخواستم بدم بهش خودش نگرفت ممنون بابت متن بسیار بسیار زیبات عزیز دلم اول صبحی روزمو خوش کردی
مامان شادی
پاسخ
خوشحالم که خوشت اومده...خودم هم همین حس ها رو دارم گاهی ولی بهتره حرف مردم رو اهمیت ندی چی شد مگه حالا؟ایشالا نی نی بعدی رو خودت شیر میدیستاد اغفال مادران
مامان شازده پاشا
10 اسفند 92 9:37
سلام خانمی.من امروزباوبلاگتون اشناشدم واین متن بهتری بهترین بهترین بهترین چیزی بودکه تواین مدت خوندم.حتماازین به بعدبیشتربهتون سرمیزنم وازمطالب قشنگتون استفاده میکنم . اگه دوست داشتین بهماهم سربزنیدخوشحال میشیم
مامان شادی
پاسخ
خوشحالم که خوشتون اومده ممنون
مامانه کیاناوهانا
10 اسفند 92 9:46
خصوصی
مامان آیسو وآیسا
10 اسفند 92 11:15
خصوصی نظر دادم مهربوووووووووووووووون
مامان سهند و سپهر
10 اسفند 92 11:36
خیلی خوب بود ممنون
مهسا مامان نورا
10 اسفند 92 13:04
سلام شادی جون بسیار عالی بود مطلبت دوست داشتم و لذت بردم از خوندنش . راستی یه سوا میتونم واسه پانا کوتای انار از ورق ژلاتین به جای پودرش استفاده کنمو خامه هم منظورت همون خامه صبحانه است کم چرب یا پرچرب تقریباً چند قاشق غذا خوری میشه 200گرم یا تا چه اندازه پیمانه منتظر خبرت هستم واسم پیام بزار تو وبم مرسیییییییییی کدبانوی ما
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت عزیزم
مهسا مامان نورا
10 اسفند 92 14:13
شادی جون یه ورق ژلاتین کافیه
مامان شادی
پاسخ
اومدم پیشت عزیزم
ساناز
10 اسفند 92 15:39
خصوصي داري
سرزمین جدیدترین شکلکهای متحرک زیبا
10 اسفند 92 18:58
http://wigflip.com/roflbot/ این بهتره
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم
سرزمین جدیدترین شکلکهای متحرک زیبا
10 اسفند 92 19:38
نه فقط نوشته میذاره
✿مامان علی خوشتیپ✿
11 اسفند 92 12:04
ای جانم...این همون چیزاییه که من همیشه میگم...ولی کسی گوش نمیده شایدم بلد نیستم خوب بگماین قشنگ نوشته خوشگل بود...ممنون
مامان شادی
پاسخ
منم خیلی خوشم اومد...حرف دل منم بود
شادی
11 اسفند 92 13:14
امان امان امان از این بر چسب ها. متن خیلی زیبایی بود ممنون
فهيمه
12 اسفند 92 20:12
سلام شادي عزيز،مطلب بسيار زيبايي بود ،سپاس.
مامان الینا
15 اسفند 92 9:33
خدایا باید این متن رو طالا گرفت
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
17 اسفند 92 5:41
کم پیدایی دوست جوونی کامنت های من چرا نیست
مامان شادی
پاسخ
هست عزیزم هنوز تایید نشده