تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

چخرتمه یا چغرتمه

1392/6/2 19:45
نویسنده : مامان شادی
287 بازدید
اشتراک گذاری

هفته گذشته در خانه مادرشوهر در انزلی متوجه شدم پسرم چخرتمه دوست میدارد

امروز برای اولین بار چخرتمه پختم

چخرتمه به لیست غذاهای سفره خانواده اضافه شد لبخند

     

بعدا نوشت:دوستان ازم خواسته بودن طرز پخت این غذا رو بگم..خدمتتون عرض کنم که بله این غذا یه

غذایگیلانی و خوشمزه است

 

این غذا محبوب کسانی است که به مصرف گوشت سفید علاقه دارند و غذایی بسیار لذیذ و خوشمزه است که برای همه سنین مناسب است…

براى ۶ نفر

مواد لازم

۱_ مرغ متوسط _ ۱ عدد

۲_ تخم مرغ _ ۸ عدد

۳_ پیاز داغ _ ۳ قاشق غذاخورى

۴_ زعفران, نمک, فلفل و دارچین _ به اندازه کافى

۵_ آب لیمو یا آب نارنج _ به اندازه کافى

طرز تهیه

مرغ را تمیز کرده چند قطعه نموده مىگذاریم با کمى آب و نمک و فلفل بپزد. تخم مرغ ها را در ظرفى شکسته با چنگال مىزنیم تا باز شود کمى نمک و فلفل و زعفران و دارچین و پیاز داغ را به تخم مرغها اضافه کرده باز هم مىزنیم تا خوب مخلوط شود. روغن را در تاوه ریخته تا داغ شود. حرارت را ملایم نموده مایه تخم مرغ را در آن ریخته چند دقیقه صبر مىکنیم تا خودش را بگیرد بعد آهسته هم مىزنیم تا تخم مرغ سرخ شده و طلائى خوشرنگ شود, سپس تخم مرغها را به مرغ پخته اضافه کرده کمى آب نارنج ریخته مىگذاریم خورش چند جوش زده و جا بیفتد. این خورش نباید زیاد آب داشته باشد

 

     

 

پ ن: دوستای گلم شما بسته به تعداد افراد خانواده  مواد رو کم و زیاد کنید...این عکس هم از گوگل

گذاشتم اینجا...این رو هم بگم که چون دخترم اصلا مرغ و گوشت نمیخوره به توصیه دکترش من آب خورش

زیاد براش می ریزم ..پس طبیعتا غذایی که من پختم آبدار بود

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

رها
2 شهریور 92 10:34
چخرتمه چیه ؟
غذاست ؟ کجاییه ؟ یا چی درس میشه ؟

یه سئوال دیگه
فرنی با شیر مادر یعنی با شیر خودت ؟

وااااااااای
فک کنم خیلی با حوصله ای
خوش به حال کوچولوهات

زیر پست توضیحات اضافه کردم عزیزم

رها
2 شهریور 92 16:14
این و امشب درس میکنم
ممنون ازت مامان مهربون


خواهش میکنم عزیزم...ایشالا همسری خوششون بیاد
متین مامی ایلیا
3 شهریور 92 2:15
وای خدااااااااااااااااااااااااااا دلم خواست

چقدرم خوش اب و رنگ معلومه خوشمزه ست


آره خوشمزه است شادی جون شما که شمالی هستی باید خورده باشی
شادی
3 شهریور 92 15:00
مرسی شادی. باید خوشمزه باشه. ولی نارنج لان نیست درسته؟


نه عزیزم نارنج الان نیست آخرای پاییز و اوایل زمستون کهمیاد من آب میگیرم تو یخچال میزارم ولی میتونی به جاش آبلیمو بزنی
متین مامی ایلیا
4 شهریور 92 14:57
اره شادی جونم خوردم واسه همین دلم خواست

البته ما درست میکنیم کمی ابدار تر از اینه


آره منم ابدار درست کردم