تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

بورانی اسفناج!

1392/10/25 8:33
نویسنده : مامان شادی
530 بازدید
اشتراک گذاری

بورانی اسفناج را به شکل‌های مختلفی تهیه می‌کنند ولی با سیر و گردو مزه فوق‌العاده‌ای دارد و

بسیار مقوی می‌شود. به سرعت و تنها در 30 دقیقه تهیه می‌شود و به عنوان یک مکمل کم

هزینه می‌توان از آن نام برد.

 


 طرز تهیه در ادمه مطلب

مواد لازم:

اسفناج

1 کیلو

ماست(ترجیحا ترش) 

0.5 کیلو

سیر تازه

100 گرم (اگر سیرتازه در دسترس نبود از  3حبه سیر استفاده کنید)

گردوی خرد‌شده

4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل  

به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا اسفناج را پاک کرده و تمیز می‌شوییم. سیر را نیز تمیز می‌شوییم و پوست آن

رامی‌کنیم.سپس اسفناج را در یک قابلمه می‌ریزیم و روی حرارت

قرار می‌دهیم و با یک استکان آب میگذاریم تا بپزد

 


 

بعد از اینکه اسفناج‌ها خوب پخت، از روی حرارت برداشته و با میکسر میکس میکنیم و یا با

گوشتکوب له میکنیم ومی‌گذاریم تا خنک شود.

 

 

ماست را کاملاًمی‌زنیم تا یکدست شود و سپس اسفناج ، نمک، سیر رنده شده وفلفل و گردوی

خردشده را در آنمی‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. پیش‌غذای لذیذ شما آماده است.

 

 

 

پ ن :من مواد رو خیلی کمتر کردم حدود 300 گرم اسفناج رو بورانی درست کردم که

به اندازه یهسطل ماست کوچیک بهم بورانی داد..من گردوها رو چرخ کردم با مولینکس

برای تزیین هم از خود اسفناج و نعنا خشک استفاده کردم

 

طرز تهیه بورانی بادمجان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان فرخنده
25 دی 92 8:24
من فصل زمستون زياد درست ميكنم خيلي خوشمزه است شادي جون برو خصوصي
مامان شادی
پاسخ
خیلی خندیدم به خصوصیت مارپل فرخنده
(زهره)مامان فاطمه
25 دی 92 8:51
دستت طلا مامانی عزیز
مامان آیسو وآیسا
25 دی 92 11:39
اینو که من دیگه عاشقشم رژیمی هم هست به غیر از من کسی هم تو خونه امون نمیخوره
مامان شادی
پاسخ
نوش جووووون
رها
25 دی 92 12:29
از شنبه که میخوام رژیم بگیرم - این و درس میکنم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون این شنبه کی میرسه؟من هم همیشه شنبه ها رژیم میخوام بگیرم
مهسا مامان نورا
25 دی 92 14:12
ممنون شاد ی با سلیقه
متین مامی ایلیا
25 دی 92 14:55
خیلی دوست دارم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
25 دی 92 23:26
واااااای ما همین امشب خوردیم من خیلی دوست دارم خیلی امشب با ماکارانی وای خیلی چسبید
مامان شادی
پاسخ
اتفاقا من هم امشب ماکارونی درست کردم با بورانی اسفناج خوردیم-چه هم فکر بودیم هم ولایتی
سیما اذری
26 دی 92 1:55
یک خیار هم در بورانی اسفناج رنده کنید خوشمزه میشه.ممنون از مطلبتون.
مامان شادی
پاسخ
پیشنهاد خوبی بوم ممنون
مامان بهار،مهرنگار
3 بهمن 92 9:58
وای چه وب خوشمزه ای داری.میتونیم بیشتر باهم آشنا بشیم.به منم سر بزن
مامان شادی
پاسخ
از اشناییتون خوشحالم عزیزم