تینا جونتینا جون، تا این لحظه: 19 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
رایان جونرایان جون، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

دختر بهار ღ پسر تابستان

لازانیای لقمه ای به شکل گل!

1392/10/25 9:38
نویسنده : مامان شادی
2,614 بازدید
اشتراک گذاری

لازانیا که همون لازانیاست، فقط چیدمانش فرق می کنه و یکم هم وقتگیرتر..ولی خوردنش

راحتتره به خاطرلقمه ای بودنش

 

 

میریم که داشته باشیم طرز تهیه رو در ادامه مطلب با عکسهای گام به گام

مواد لازم:

لازانیا

 فلفل دلمه ای

قارچ

سس گوشتی( همون واویشکای شمالی یا بیژ بیژ)

پنیر پیتزا

سس بشامل (سس سفید)

نمک، فلفل، آویشن

طرز پخت:

خب مواد گوشتی (یا غیرگوشتی) مون هر جور که دوست داریم آماده می کنیم..که طرز تهیه رو

تو پست واویشکا نوشتم  همراه با اون ادویه داخل بسته لازانیا..قارچ، فلفل دلمه و ... هم می

تونینبریزین.که منقارچ رو رنده کردم توش برای دخملی بدغذا

می ذاریمش کنار وقتی آماده شد..دقت کنین که  نباید روغن داشته باشه و چرب بشه..اگه

اینجور بود، کجش کنین تا روغن اضافیش بره...

توی یه دیگ بزرگ و جادار آب و روغن و نمک با کمی زرچوبه میریزم و میذارم روی گاز تا جوش

بیاد...بعد ورقه های خشک لازانیا رو توش میندازم و میذارم تا بازم به جوش بیاد..این زمان روی

بسته بندیش نوشته شده..باید کاملا نرم و پخته بشه ولی پاره نشه

 

 

 

...بعد آبکش می کنم و میذارم آبش بره من همیشه چون ورقه ها چسبنده هستن اینجوری

آویزونشون میکنم که به هم نچسبن و کار باهاشون راحت باشه..

 

 

حالا بریم سس سفید رو درست کنیم..مقداری کره (50 گرم) رو توی یه دیگه کوچک می ریزیم و

وقتی آب شد 2 قاشق پر آرد سفید توش می ریزیم و تفتش میدیم...حالا یه لیوان شیر گرم رو

آروم آروم توش می ریزیم و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم..نمک و فلفل هم می زنیم ..این

سس باید به غلظت ماست شل باشه...اما من کره نداشتم دیشب و به جاش یه قاشق خامه

ریختم. آرد و شیر رو خوب مخلوط کردم تا حل بشه و گلوله نداشته باشه..بعد نمک و فلفل می

زنم و میذارم روی گاز و هم می زنم مرتب تا پخته بشه.

 


خب همه مواد رو همراه پنیر پیتزا رو کنار دستمون میذاریم..فر رو روی 200 درجه روشن می

کنیم...ظرف سرو رو کمی چرب می کنیم و مقدری سس سفید رو توش می ریزیم...ورقه های

لازانیا اگه خیلی آبشون بره و خشک بشن چسبناک میشن و کار باهاشون سخته پس اگه زمان

زیادی ولشون کردین به امون خدا و اینجوری شد کافیه یه بار آب بریزین روشون و بذارین آبشون

بره..نباید خیلی خشک و نه خیلی خیس باشه..خیس بودنش هم دردسری برای پیچیدنش

میشه روی تخته کار یه ورق لازانیا رو میذاریم..و یه قاشق از مایه گوشتی رو روش می

ریزیم..کمی هم پنیر 

 

 


حالا  شروع می کنیم به رول کردن و دقت می کنیم که خوب محکم بپیچیم که مواد داخلش شل و

ول نشه و بیرون نریزه... وقتی رولمون آماده شد با چاقو دو نیم می کنیم

 

 

حالا رولها رو چبیده به هم و از کنار ظرف می چینیم...لازانیای من چون اطرافش پلیسه ایه..از

سطح صافش چیدم ..یعنی از محل برش...همه رول ها رو به همین شکل آماده می کنیم و توی

ظرف می چینیم..

 


وقتی همه رولها رو چفت هم چیدیم (این چفت بودن خیلی مهمه ها)

 

 

بقیه سس رو رو و

اطرافشون می ریزیم و بسته به سلیقه مون مقداری ( یا مقدااااااااااااااااری!!) پنیر پیتزا هم روشون

میریزیم و می فرستیم توی فر(من توی مایکروفر درست کردم و پخت auto cook رو روی پخت پیتزا

با زمان 11 دقیقه تنظیم کردم)

 



من یک بسته لازانیا رو 4 تاشو کنار گذاشتم و بقیه رو درست کردم که برای این ظرفی که انتخاب

کرده بودم یه گل زیاد اومد که گذاشتم روشنیشخند اگه دوست درید میتونید گریل رو روشن کنید تا

روش هم طلایی بشه ولی برای من به نظرم همون مقدار کافی بود..این از فر بیرون اومده بدون

تزیین هست  

 

 

بعدش هم روی پرهای گلبرگها رو با سس کچاپ تزیین کردم که خودشو بیشتر نشون بده

 

 

وقتی از فر خارج کردین بذارین از حرارت بیفته بعد ببرین سر سفره..

به راحتی هم سرو میشه و رولهاش جدا میشه...

 

 

 

نوش جون

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

مامان پرنيان
25 دی 92 9:53
سلام مامان مهربون به به چقدر خوشگل و خوشمزه . دست گلت درد نكنه . امشب حتماً درست مي كنم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
nice.design
25 دی 92 9:55
وااااای خیلی عالی بود ایده ی خودتون بود؟ عالی بود عاااالییییی حتما درست می کنم
مامان شادی
پاسخ
نه عزیزم ایده از خودم نبود توی گوگل سرچ کنی میاد..من اولین بار در وبلاگ هانی شف دیدم..و چون دخترم خیلی لازانیا دوست داره این بار براش این شکلی درست کردم
مامان سهند و سپهر
25 دی 92 10:24
وااااااااااااااااای عزیزم عاااااااااااالی بود باید حتما درستش کنم خودمم عاشق لازانیام وقتی میبینمش چشام شبیه چشای گارفیلد میشه
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون گلم
مامان فرخنده
25 دی 92 11:22
دستت درد نكنه شام امشب جور شد مونده بودم چي درست كنم مرسي از دستور العملت
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون زمان بیشتری میبره ولی راحت الحلقومه
مامان آیسو وآیسا
25 دی 92 11:38
وای عالی بود دوست جوووووووونمآیسو خیلی دوست داره لازانیا دو بار براش درست کردم یه کوچولو خورد منم دیگه بیخیال شدم ولی این هم کوچیکه هم راحتره
مامان شادی
پاسخ
اره خیلی خوبه قالبی در میاد و راحت خورده میشه
رها
25 دی 92 12:26
آخه من الان گشنمه شادی تازه ناهار هم ندارم اما اشکال نداره - اینم واسه تولد شوهری درس میکنم
مامان شادی
پاسخ
اشکال نداره روایت است دیدن عکس غذا توسط آدم گشنه کالری زیادی میسوزاد و باعث لاغری اندام و رضایت شخص می شود
متین مامی ایلیا
25 دی 92 13:50
واااااااااااااااااااای عااااااااااااااااااااااالیه من هر وقت لازانیا درست میکردم خراب میشد، منظورم وقتیه که میخواستم از ظرف درش بیارم، ولی اینجوری هم خوشکلتر و شکیل تره هم اشتها برانگیز تر مرسی شادی جوووووووووونی
مامان شادی
پاسخ
آره خیلی راحت در میاد
مهدیه
25 دی 92 13:58
چه همشهری هنرمندی هستی شما! ای ول! لینکت میکنم که از این به بعد پستای به این جذابی رو از دست ندم!
مامان شادی
پاسخ
نظر لطفته عزیزم
مهسا مامان نورا
25 دی 92 14:23
چه جالب این سری این مدلی درست میکنم خوب بود...
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون
مامان نرگس جون(مریم)
25 دی 92 15:35
سلام دوست گلم. منم یه نی نی نرگسدارم ولی وبشو به دلایلی حذف کردم اما این که گذاشتم وب خودمه. خیلی از وبت خوشم اومد از تو نظرات وب رها جون پیدات کردم. با اجازه لینکتون میکنم از بس که مطالب خوبی گذاشتی نمی خوام گمت کنم. ولی حیف که فقط مطالب غذا و بقیه رو دیدم دوست داشتم گل هاتو هم میدیدم. هر وقت دوست داشتی رمز رو به منم بگو.
مامان شادی
پاسخ
سلام عزیزم ممنون که سر میزنید و لطف دارید-مطالب شخصی رو رمزدار کردم که چیز خاصی نیست یادداشتهای روزانه است
ساناز
25 دی 92 19:26
خيلي خوشمزه و زيباست . با اينكه ميگين ايده از خودتون نيست من كه تا حالا نديده بود . الان ميرم دست بكار شم براي شام امشب ممنون
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
ساناز
25 دی 92 19:29
يه سوال از شما كه به دخترتون دادين پنير پيتزا براي بچه 14 ماهه ميشه داد ؟
مامان شادی
پاسخ
راستش من از یک سالگی همه چی به پسرم دادم...فکر نمی کنم با لبنیات دیگه فرق کنه...حال با پزشک بچه تون هم مشورت کنیدولی من همه چی به پسرم میدم...حتی میگفتن گوجه فرنگی ندید به بچه من از 8 ماهگی تو سوپش می ریختم
الناز مامان طاها
25 دی 92 21:39
هنوز تو شك امروزم،بيمعرفتها اگه روند و گفته بودن حداقل با مامانم ميرفتم يا اصلا انجامش نميدادم،واقعا وحشتناك بود مرگ و جلو چشمهام ديدمخيلي از اين دستور خوشم اومد حتما ميدرستم
مامان شادی
پاسخ
متاسفانه ایرانه دیگه-کشورهای دیگه حقیقت رو به بیمارشون میگن-نمیدونم کی ما میخوایم درست شیم-دکترهای ما یا مثل دکتر شما ریلکس هیچی به بیمارشون نمیگن یا یهو دلو از جا میکنن-نوش جونتون عزیزم
مامان سهند و سپهر
25 دی 92 23:02
امشب شاممون این بود . دستت درد نکنه. فردا عکساشو میذارم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون گلم-منتظر عکسهاتم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
25 دی 92 23:24
عالی بود خیلی زیبا و شکیل شده افرین به تو مادر و همسر نمونه
مامان شادی
پاسخ
ممنون عزیزم
سیما اذری
26 دی 92 2:01
خیلی قشنگه، ممنون،،،
مامان سهند و سپهر
26 دی 92 8:02
یادم رفت عکسها رو بیارمممممممممممممم اینجا موند خونه. میخواستم زود بذارم
مامان شادی
پاسخ
منتظرشوووون بووووددددم
زینب مامان آرتین
26 دی 92 15:39
واقعاً عالی بود ممنون از بیان تجربه های آشپزی
مامان شادی
پاسخ
قابلی نداشت
مامان هيراد
27 دی 92 3:04
شادي جون چه خوبه مرحله به مرحله هست دقيق معلوم ميشه چيكار كردي نوش جونتون
مامان حوریه
28 دی 92 0:29
چه ایده با حالی حتما درست می کنم
مامان شادی
پاسخ
نوش جونتون
✿مامان علی خوشتیپ✿
28 دی 92 11:26
مثل همیشه عـــــــــــــــــــــــــــالی راستی فیلم چطور بود؟
مامان شادی
پاسخ
هنوز فرصت نکردم ببینم ..نمیزارن که؟؟دوست دارن فیلم دیدنم در نهایت ارامش باشه که شبها جدیدا سرمو رو بالش نزاشته خوابم میبره از دست این بچه ها..قبلا میخوابیدن بچه ها یه فیلمی می دیدیم..الان دیگه خودم زودتر غش میکنم
(زهره)مامان فاطمه
28 دی 92 11:50
حتما به این شیوه هم درست میکنم من آخرین بار که لازانیا درست کردم از این موادهای آماده ماکارونی ولازانیاس زدم اصلا خوب نشد راستی شادی جون من بعضی از غذاهاتو تو خونه درست میکنم البته نه به خوبی استادم ولی یادم میره عکس بگیرم صرفا جهت اطلاع استاد عزیزم
مامان شادی
پاسخ
هیچوقت از مواد اماده استفاده نکن مخصوصا برای غذای بچه..خونگی یه چیز دیگه استما که شاگردی میکنیم در محضر اساتید شما محبت دارید
lمامان دو پسر شکمو
14 اردیبهشت 93 15:21
با سام دست گلت درد نکنه درست کردم عالی بود متشکرم
مامان شادی
پاسخ
نوش جون عزیزم